پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبریز

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برقراری عدالت و مساوات به عنوان یکی از اهداف قیام شیخ محمد خیابانی، گفت: زمانی عدالت، مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت که طعم آن را بچشند و این جز با اجرا شدن آن، امکان پذیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در  پیش همایش «شیخ شهید محمدخیابانی، روحانی مبارز و بیدارگر»، در تبریز گفت: زمانی که با عینک دینی به اهداف قیام شیخ می‌نگریم مفهومی که دلربایی کرده و تعیین کننده مسیر درست است، چیزی جز عدالت نیست. 

وی با اشاره به برقراری عدالت و مساوات به عنوان یکی از اهداف قیام شیخ محمد خیابانی، افزود: اهمیت عدالت برای ما به عنوان پیروان مکتب اهل بیت(ع) و شیعیان امیرالمومنین(ع) واضح است. عدالت، چیزی است که بر اساس فطرت پرودگار متعال، مردم را جذب خواهد کرد و چیزی به اندازه عدالت در شکل گیری حاکمیت نمی‌تواند مؤثر باشد.  

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: مردم باید احساس کنند که حاکمیت، عدالت را جدی گرفته و آن را محور کار خود قرار داده است. عدالت باید برای همه یکسان اجرا شود و انسان‌ها مشتاق هستند ببینند کسانی که دستی بر قدرت دارند و خلافی انجام داده‌اند با آنها چگونه رفتار می‌شود.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: وظیفه حوزه علمیه و علما در بحث عدالت تنها نباید به تبیین خلاصه شود و فکر کنیم که وظیفه ما با تبیین کردن چارچوب عدالت و نوشتن مقالات به اتمام رسیده است.  

حجت الاسلام شعبانی یادآور شد: زمانی عدالت، مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت که طعم آن را بچشند و این جز با اجرا شدن آن، امکان پذیر نخواهد شد.  

وی افزود: باید عدالت در جامعه احیا شود؛ چنانچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بارها به بحث عدالت پرداخت کرده‌اند که این نشان از اهمیت این موضوع دارد.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مردم از تضعیف شدن عدالت در جامعه، لمس نکردن عدالت اجتماعی، دیدن حاشیه شهرها، ازدیاد آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند.  

وی اظهار کرد: اگر ما عدالت اجتماعی را همانند بیانات اهل بیت (ع)  به عنوان مقدمه ظهور در نظر بگیریم قطعاً تمام امورمان سر و سامان بهتری خواهد گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: برخی از افراد با وجود اعتقاد به انقلاب اسلامی و حضور دین در عرصه حاکمیت، آن را در سبک زندگی خود نشان نمی‌دهند.    

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • mostafa sohraby IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    مساوات يعني اينکه هر انسان در حد زحمتي که ميکشد برداشت کند واقعا خجالت اور است که با نام اسلام مساوات جامعه را از بين برده ايد. کارمندان وخود شما در روز 20 دقيقه کار مفيد داريد وبالاي 8 ميليون تومان درامد در ماه ولي کارگران بخش خصوصي ده ساعت در روز کار ميکنند ونصف شما حقوق ميگيرند اگر ناراحت شديد لطفا اينه را نشکنيد چون هنوز حرف زياد دارم . زماني که بخش خصوصي در دست خودتان بود قادر به کنترل ان نبوديد العان که ان را به دزدان بخش خصوصي داده ايد انتضار داريد در بخش خصوصي انصاف رعايت شود پس واقعا نادان هستيد . نظام تقسيم حقوق در جامعه درفساد کامل قرق شده علت ان مشخص است کساني که حقوق را تعين ميکنند خودشان حقوق بگير اند هيچ کارگر کشاورز دامدار وباغداري در تعين حقوق نقش ندارد اين افراد کار اصلي جامعه را انجام ميدهند وشما مفت خور ها براي خودتان حقوق تعيين ميکنيد{با 20 دقيقه کار مفيد} . دراين وضعيت مساوات که هيچ حتي جامعه هم درحال فلج شدن است جوان ايراني به جاي کار در کارخانه به دمبال دلالي و قاچاق ميرود و شما هم خودتان را به ناداني زده ايد تا حقوقتان زره اي کم نشود وااقعا فکر ميکنيد حقوق شما حلال است لعل ونفرين کارگران وکشاورزان ودامداران زحمتکش در غذايي است که به خورد فرزندانتان ميدهيد . اگر کسي درس خوانده است انصاف ومساوات واقعي در اين است که به تعداد سال هايي که درس خوانده درحد کارگر وديگران حقوق بگيرد فقط همين نه اينکه براي يک ساعت حظور در بيمارستان يک ميليون تومان حقوق بگيرد مردم براي بوعلي سينا ارزش قاعل اند نه براي پول پرستان اين دوره بماند که بسياري از کارگران هم از شما باسواد تر هستند وشما فقط حقوق مقام را ميگيريد . حالا فهميديد که از سرمايه داران غربي هم پست تر هستيد چونکه انها نام اسلام را به يدک نميکشند