چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: دهه فجر دهه هویت اسلامی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر سلفچگان که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: احکام الهی کهنه نمی‌شود و اختصاص به زمان و مکان خاص ندارد.

وی ادامه داد: اسلام یکسری احکام کلی دارد که ممکن است بر اساس آن و باتوجه‌به سطح آگاهی‌ها و یا برداشت‌ها نظرات متفاوت باشد اما یک سری احکام جزئی دارد مثل اینکه شراب حرام است یا سگ و خوک نجس است اینها ثابت است و هرگز تغییر نمی‌کند همان‌طور که زراره از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرام محمد حرام الی یوم القیامه اینها تغییرپذیر نیست. متحول شدن فرهنگ هم در آن تأثیری ندارد یکی از این احکام هم حجاب است.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: حدود حجاب در اسلام و در فتاوای علما کاملاً روشن است نباید اجازه داد احکام اسلامی کم‌رنگ و کم‌اهمیت شود.

وی افزود: در ایام ولادت بانوی یگانه اسلام و دردانه عالم هستی دختر پیغمبر اکرم فاطمه کبری علیها سلام هستیم که باید سیره و الگوی این حضرت را به‌خصوص در حجاب مورد توجه قرار دهیم.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: فرهنگ حجاب شیعی یعنی اینکه وقتی پیامبر از مسلمانان سؤال کردند بهترین چیز برای زن چیست؟ اصحاب نتوانستند جواب بدهند تا اینکه حضرت زهرا (س) عرض کردند خَیْرُ لِلْنِّساءِ اَنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ بهترین چیز برای زنان این است که نه آنها مردی را ببینند و نه مردان آنها را ببینند.

وی ادامه داد: خدا را شکر یکی از بهترین خصوصیات شهر سلفچگان این است که زنان این مطلب را رعایت می‌کنند، البته کلام نورانی بی‌بی به این معنا نیست که زن نباید حضور اجتماعی داشته باشد، نه بلکه به این معناست که حضور اجتماعی نباید بهانه‌ای برای اختلاط زن و مرد باشد نباید این‌گونه باشد که جامعه امروز ما گرفتارش شده است در بسیاری از مراکز دختران جوان به کارهایی مشغول هستند که بیشترین ارتباط را با مردان دارند. گاهی زنان جوان را با چهره‌هایی بزک‌کرده را در جاهایی مشغول به کار می‌بینیم که شایسته یک زن مسلمان و با حیا نیست در دستگاه‌های دولتی هم متأسفانه گاهی می‌بینیم که رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما مسلمانیم و شیعه زهرای مرضیه (س) چرا در دستگاه حاکمیتی ما باید زنانِ آرایش‌کرده مسئولیت داشته باشند. بحث بنده در مورد قم تنها نیست. وضعیت قم از همه شهرها بهتر است اما در قم هم باید بهتر بشویم.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: ما برای تأمین اجتماعی امنیت خانواده نیاز داریم تا مردان و زنانمان با تاسی به فرهنگ فاطمی محدوده‌های حجاب و عفاف را رعایت کنند تا فرهنگ ما به جامعه مهدوی نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: فرهنگ فاطمی همان است که حضرت حتی از نابینا هم رو می‌گرفت.

امام‌جمعه سلفچگان به دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ایام‌الله بزرگ دهه فجر را هم خدمت همه شما عزیزان فجر آفرین و حافظان انقلاب تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای عزیز این ایام را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: اگر بگوییم بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بوده حرف اشتباهی نزده‌ایم.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: ایرانیان باید به خودشان افتخار کنند که توانسته‌اند این‌گونه پرچم اسلام و مکتب حقه تشیع را برافراشته کنند. انقلاب ما یک انقلاب برانگیخته شده از اعتقادات دینی و مذهبی بوده است. ملاک رهبر بزرگ ما و مردم عزیز ما به تبعیت از حضرت امام اسلام و تعالیم اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که ما باید امروز انقلابمان را بر همین اساس نگاه کنیم، تأکید کرد: امروز شما مردم با انقلابی که بر پا کردید علم شیعه را در دنیا برافراشته کرده‌اید، مکتب تشیع را به دنیا معرفی کرده‌اید.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: من سؤالم این است کدام حکومتی غیر از این حکومت می‌توانست این دستاورد را داشته باشد؟

وی خاطرنشان کرد: عزیزان دهه فجر دهه هویت اسلامی مردم است، باید این ایام را بزرگ بشماریم.

حجت‌الاسلام کتابچی به مسائل روز کشور نیز اشاره کرد و گفت: دررابطه‌با مسائل روز یکی تلاش‌های شایسته مجلس دررابطه‌با دفاع از حقوق مردم در اصلاح ساختار بودجه است.

وی ادامه داد: دقت داشته باشیم که اصلاح ساختار بودجه یکی از مطالبات رهبری در مجلس قبل بود که بر زمین ماند و این مجلس بار را به دوش کشید و امیدواریم منشأ خبرهای خوش اقتصادی برای آینده مزدم عزیزمان باشد.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: به مسئولین توصیه می‌کنیم مسائل را بین خودشان حل کنند و از موضع گرفتن رسانه‌ای پرهیز کنند و اجازه دهند امور از راه‌های قانونی خودش دنبال شود.

وی بیان داشت: اگر قوه قضائیه وزیری را احضار کند این اتفاق خوبی است، باید این مسئله حل شود. نباید مصونیت قضائی برای کسی داشته باشیم. شمایی که تئوریسین‌هایتان دم از نقد تمام شخصیت‌های می‌زنند چرا از احضار یک وزیر برآشفته می‌شوید و مواضع پوپولیستی می‌گیرید خواهش ما این است بگذارید با آرامش پیش برود تا همه چیز برای مردم روشن شود.

حجت‌الاسلام کتابچی افزود: البته مردم ما باید دقت داشته باشند که بسیاری از اتفاقات جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد لذا باید هوشیار باشیم تا بتوانیم در انتخابات صحیح عمل کنیم و امور کشور را به دست افراد صالح بسپاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha