شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، در یادداشتی به تلاش جریان تحریف برای تصویرسازی غلط از نظام‌ اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فرT مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در یادداشتی به تلاش جریان تحریف برای تصویرسازی غلط از نظام‌ اشاره کرده است.

بخشی از ماموریت جریان تحریف‌ تطهیر نظام آلوده و پلید ستم‌شاهی و تصویرسازی کاذب از آن دوران سیاه است که با ابزارهای مختلف درحال انجام است.

یکی از ابعاد این تطهیرسازی کاذب، تحریف تاریخ نظام سیاه پهلوی و عناصر اصلی آن است. بخش دیگر، بزرگ‌نمایی خدمات انجام گرفته در 57 سال دوران پهلوی است که نقد و بررسی آن فرصت دیگری را می‌طلبد.

ماموریت دوم جریان تحریف تصویرسازی غلط از 42سال گذشته به قصد ارائه یک تصویر مبهم و مخدوش از آینده است. دشمن در تلاش است تا با القائات کاذب و بزرگ‌نمایی نقاط ضعف و کوچک‌نمایی خدمات انقلاب و نظام اسلامی، حسّ افتخار به گذشته انقلاب و امید به آینده انقلاب را از مردم ما به‌ویژه جوانان بگیرد.

برای مقابله با راهبرد دشمن در جنگ ادراکی علیه انقلاب و نظام اسلامی باید سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی را در قالب‌های هنرمندانه و جذاب تدارک دید و به جنگِ جنگ‌روانی دشمن رفت.

تبیین کلید واژگان انقلاب اسلامی یک ضرورت است

کلید واژگان گفتمانی، کلماتی هستند که به ‌دلیل پُر تکراری لفظی و مضمونی در بیانات امامان انقلاب، جریان‌سازند و مهم‌ترین اثرشان جهت‌دهی به ذهنیت جامعه، آغاز حرکت و ایجاد تغییراتی است که می‌تواند از ساحت نگرش و دانش تا کُنش‌ها و رفتارهای اجتماعی را در برگیرد و حتی دوره‌ای را از دوره قبل متمایز، اندیشه‌هایی را متطور و نهضتی را راهبری نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    23 0
    «برای مقابله با راهبرد دشمن در جنگ ادراکی علیه انقلاب و نظام اسلامی باید سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف و متنوعی را در قالب‌های هنرمندانه و جذاب تدارک دید و به جنگِ جنگ‌روانی دشمن رفت. ...»؛ «به جنگِ جنگ‌روانی دشمن رفت» یعنی چه؟!! از این‌که بگذریم، بهتر است در واکاوی دلایل این «باید» و «نباید»ها، اندکی تأمل کنیم که اگر به تعبیر این نویسنده محترم، «جریان»ی به تحریف و تطهیر رژیم سابق می‌پردازد، ما (مجموعه نهادها و ارگان‌های فرهنگی ـ تبلیغی کشور، به‌ویژه رسانه ملی) که به برکت مجاهدت امام راحل رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و قیام سراسری مردم و البته خون‌ پاک ده‌ها و بلکه صدها هزار شهید گلگون‌کفنِ عزیزِ قبل و بعد پیروزی انقلاب خصوصاّ دفاع مقدس و ترورهای کور منافقان، بیش‌از چهل سال رسانه‌ و تریبون نظام اسلامی در اختیارمان بوده است، چه‌قدر در تبیین صحیح، عالمانه و هنرمندانه‌ی کارنامه‌ی رژیم شاهنشاهی به‌طور اعم و رژیم پهلوی به‌طور اخص در تاریخ ایران و هم‌چنین معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، توفیق داشته‌ایم؟ اگر موفق بوده‌ایم که قاعدتاً نباید نگران فعالیت‌های مخالفان و معاندان باشیم؛ و چنان‌چه در این عرصه توفیق چندانی (متناسب با زمان و امکاناتِ در اختیار) نداشتیم، چرا؟ واکاوی چرایی این عدم توفیق، می‌تواند چراغ راه آینده‌ی تبلیغات و رسانه‌ی تراز و عیار انقلاب و نظام اسلامی باشد؛ و الّا این رویکرد انفعالی و بعضاً شعاری، نتیجه‌ای بهتر از وضعیت فعلی نخواهد داشت.