پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجدید بیعت

حوزه/ در نخستین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران تشکل‌های قرآنی و دینی، مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور در بیت امام خمینی(ره) با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم اظهار کرد: امام راحل عظیم الشان مصداق بارز عمل به این فراز از حدیث هستند که فرمود: «اشهد انک قد اقمت الصلوة و آتیت الزکوة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و جاهدت فی سبیل الله حتی اتیک الیقین».

وی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تلاش و مجاهدت امام راحل و هدایت دست غیبی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، بیان داشت: حضرت امام هر جا سخن حق می‌شنیدند می‌پذیرفتند. امام عظیم الشأن حق‌پذیر بودند و هر جا، کسی که از ایشان سئوال یا تقاضایی می‌کرد و در اعلام حق یاری می‌طلبید، در اعلام حق ملاحظه نمی‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: امام خمینی(ره) آنچه را که برای خود قضاوت می‌کردند برای دیگران هم قضاوت می‌کردند.

وی افزود: امام راحل ویژگی‌های ممتازی داشت که طبق فرمایش حضرت آقا، انقلاب عظیم اسلامی محصول نورانیت و معنویت دوران جوانی حضرت امام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبان‌زاده بخشی از روایت عجیب «روبین وود زورث» خبرنگار آمریکایی از دیدار با امام خمینی(ره) در جماران را بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) اهل تضرع، دعا، نیایش و توکل بودند و امیدواریم در مسیر یاد و مکتب ایشان که در رهبری حضرت امام خامنه‌ای متجلی است قدم برداریم.

روایت‌گری حجت‌الاسلام عبدالکریم سلامی و قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط روح‌الله آقایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha