پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین پناهی مدیر سلامت و ورزش معاونت امور طلاب حوزه

حوزه/ مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه در خصوص مصاحبه فردی که با لباس روحانیت برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرد، توضیحاتی ارایه کرد.

حجت الاسلام پناهی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به حاشیه چند روز گذشته در خصوص مصاحبه فردی که با لباس روحانیت برای نامزدی فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده بود، گفت: مصاحبه این فرد چند روز پیش در فضای مجازی بازتاب های مختلفی داشت که این مساله برای ما نیز جای سوال داشت.

وی افزود: پس از پیگیری های به عمل آمده و رایزنی با مسئولان بخش های مختلف حوزه و فدراسیون فوتبال مشخص شد که این فرد پرونده فعال تحصیلی در حوزه ندارد و از جایی که اساسا چنین مساله ای برای ما نیز مهم بود پیگیری هایی از مسئولان فدراسیون فوتبال انجام شد.

مدیر سلامت و امداد حوزه های علمیه کشور بیان کرد: در نتیجه این پیگیری از حجت الاسلام علیپور رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مشخص شد که نامبرده اصلا ثبت نامی در محل فدراسیون هم انجام نداده است و صرفا با یک مصاحبه در نزدیکی درب فدراسیون محل را ترک کرده است.

وی با ذکر این مطلب این اعلام حضور و این مساله هیچ ارتباطی به حوزه علمیه ندارد، تصریح کرد: حضور طلاب در عرصه های فرهنگی و ورزشی همیشه مایه خرسندی است، ولی شأن روحانیت و سیاست های کلی ورزش در حوزه که از تاکیدات مراجع معظم و علما و مدیریت حوزه نیز منشا می گیرد، تاکید دارد که این حضور ورزشی بیشتر در حوزه سلامت عمومی و ورزش همگانی باشد و اگر در حوزه حرفه ای نیز فعالیتی صورت می گیرد با رعایت شان روحانیت و با در نظر گرفتن شرایط درسی و تهذیبی و تبلیغی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 1
    چرا نباید یک روحانی برای مدیریت فدراسیون فوتبال ثبت نام کند در صورتی که توی این کشور بسیاری از مقامات بالاتر در اختیار روحانیون است
  • علی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 1
    چرا باید درب حوزه اینقدر باز باشد که هر کسی بتواند ولو به صورت غیر رسمی وارد حوزه شود وحرمت شکنی کند و شئونات را خدشه دار کند و بعد مسئولین حوزه عذر بدتر از گناه بیاورند که فلان فرد طلبه رسمی حوزه نیست؟
  • ES ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    1 0
    پرونده فعال تحصیلی یعنی چی؟ الان مراجع تقلید در مرکز مدیریت پرونده فعال تحصیلی دارند؟ کدامیک از اساتید موفق درس خارج پرونده فعال تحصیلی دارند؟ سالانه هزاران طلبه در پی استخدام در مراکز دولتی یا اشتغال در مشاغل آزاد از حوزه خارج می شوند نداشتن پرونده فعال تحصیلی مگر چیز بد یا زشتی است؟
  • ES ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    الآن هر طلبه ای که تهران یا شهرستان اقدامی انجام دهد که از نظر معاونت ورزش مرکز مدیریت حوزه علمیه دون شأن تشخیص داده شود ، فوراً به سراغ پرونده تحصیلی وی خواهند رفت و پرونده تحصیلی وی افشا خواهد شد؟ تصور می کنم پرونده تحصیلی افراد محرمانه باشد، اگر نامبرده طلبه نیست یا بدون مجوز طلبه شده است مسأله باید محرمانه به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شود و اگر تخلفی نکرده است افشای پرونده تحصیلی افراد جرم نیست؟ از سخنان معاونت محترم ورزش استنباط می شود طلبه فوق هیچ تخلفی مرتکب نشده است و مثل هزاران طلبه دیگر به دلیل اشتغال به مناصبی مثل امامت جمعه یا قضاوت یا ... دیگر ارتباط تحصیلی با حوزه ندارد و ملبس شدن و معمم شدن وی هیچ اشکالی نداشته و گویا صرفاً چون هیچ ایرادی نتواسته اند از وی بگیرند محتویات محرمانه پرونده تحصیلی وی را افشا کرده اند ، آیا این سرنوشت تمام ما طلاب است که اگر هیچ تخلفی مرتکب نشویم و هیچ بهانه ای به دست کسی ندهیم سرانجام سراغ پرونده تحصیلی ما خواهند رفت تا به آن وسیله دهان ما را ببندند و بی آبرو کنند