شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در مدارس خواهران استان خبر داد.

خانم مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، اظهار داشت: هر سال در این ایام و در این دو مناسبت، بانوان طلبه یزدی در سراسر استان و ۱۰ شهرستان استان میزبان برنامه های متنوعی هستند و امسال نیز با توجه به پیشگیری از شیوع کرونا، بعضی از برنامه ها به صورت حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی و با تعداد کم و همزمان به صورت آنلاین برای سایر طلاب برگزار می شود.

وی با بیان این که فضاسازی مدارس همچون سال های گذشته از اوایل بهمن آغاز شده است، یکی از ویژگی های برنامه های دهه فجر امسال را بهره مندی همه علاقه مندان در شهرستان های دوردست استان از برنامه های مرکز استان و سایر مدارس به صورت زنده و مستقیم با ارتقای فضای مجازی مدارس دانست و افزود: این موضوع باعث تبادل فرهنگی، تعامل خوبی و به اشتراک گذاری تجربیات مدارس در برگزاری مراسم خواهد بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، با بیان این که گل افشانی و عطر افشانی قبورمطهر شهدا در آغاز دهه فجر توسط مدارس و نیز برخی مدارس میزبان آرامگاه شهید گمنام برگزار شده است افزود: دیدار با خانواده شهدا و میثاق با آرمان های بلند شهدا در اکثر شهرستان ها برگزار می شود.

خانم حسن پور یکی از برنامه های شاخص ایام الله دهه مبارک فجر را «سلسله نشست های بصیرتی- سیاسی به صورت حضوری و مجازی» اعلام کرد و افزود: ۳۲ نشست در طول ایام الله در سراسر استان در مدارس علمیه خواهران برگزار می شود.

وی، یکی دیگر از برنامه های شاخص را «برگزاری محفل قرانی و ختم قرآن و هدیه به امام و شهدا» برشمرد و افزود: این برنامه توسط معاونت های همه مدارس علمیه خواهران استان یزد به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: با توجه به ایام کرونا در یکسال گذشته و افزایش حضور بانوان طلبه در فضای مجازی، فضاسازی مجازی با ساخت عکس نوشته و کلیپ و نماهنگ از دیگر عناوین برنامه های فرهنگی به شمار می رود که تعداد تولیدات قابل شمارش نیست.

خانم حسن پور دیگر عناوین برنامه های دهه فجر را شامل«برپایی نمایشگاه»، «برگزاری مسابقات مختلف»، «برگزاری نشست های معرفتی – اخلاقی(حضوری و مجازی)»، «تهیه بروشور  و معرفی کتاب»، «برگزاری شب خاطره و نشست هایی با بانوان انقلابی و...»، «برگزاری جشن انقلاب حضوری و مجازی» و «روایت گری و مصاحبه مجازی» برشمرد.

برپایه این گزارش، حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای ۲۲ مدرسه علمیه در سطوح دو(کارشناسی)، سطح سه(ارشد) و سطح چهار(دکترا) و قریب به سه هزار طلبه در حال تحصیل است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha