یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلیمانی

حوزه / دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، اما نباید در این شرایط ازدواج را برای جوانان سخت گرفت، چرا که ازدواج آسان پیشینه درخشانی در تاریخ اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در جمع خبرنگاران کاشان با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)  و ایام دهه مبارک فجر، به ظرفیت های فراوان دینی، علمی و فرهنگی دارالمومنین کاشان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کاشان از قدیم الایام  صاحب فرهنگ، هنر و اندیشه ناب محمدی بوده است، رشد و بالندگی زیادی در زمینه های مختلف فرهنگی، دینی و علمی داشته است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و نخبگان منطقه فرهنگی کاشان می توانند ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات فرهنگی منطقه باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه کاشان به مدت دوسال عنوان پایتختی نهج البلاغه را عهده دار شده باید توجه بیشتری به این کتاب الهی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ  به خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ۱۵ سر فصل با ۷۰ برنامه را  اولویت کاری این شورا در کشور عنوان  کرد و گفت: این  برنامه ها  در چارچوب شورای فرهنگ عمومی کشور ریل گذاری شده است.

 وی به برنامه های شورا برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه اشاره کرد و افزود: هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، اما نباید در این شرایط ازدواج را برای جوانان سخت گرفت، چرا که ازدواج آسان پیشینه درخشانی در تاریخ اسلام دارد.

 به گفته وی، زمینه فرهنگی و اجتماعی باید در کنار حل مشکلات اقتصادی برای ازدواج آسان در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیون در ترویج فرهنگ ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه های علمیه، علما و فقها  از گروه های مرجع هستند باید نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

موالی‌زاده با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور با رویکرد مساله محور به مسائل جامعه توجه دارد، ادامه داد: شورا نگاه مجرد و انتزاعی به مسایل فرهنگی کشور ندارد، بلکه نگاه آن با مشکلات و دغدغه‌های جامعه پیوند خورده و بسترسازی فرهنگی را برای رفع آنها انجام می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha