جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ممثل ولي الفقيه في شؤون الحج والزيارة، السيد عبد الفتاح نواب

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مطالعات بسیار زیاد آیت‌الله ری شهری خبر داد و گفت: بازمهندسی برنامه‌ها در بعثه از فعالیت‌های آیت‌الله ری شهری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در آیین نکوداشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با عنوان «تجلیل از پنجاه سال حدیث پژوهی و دو دهه خدمت در حج و زیارت» که چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، آیت‌الله ری شهری را خادمی از خادمان مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: این نکوداشت خسته نباشید کوچکی برای پنجاه سال ابداع و نوآوری آیت‌الله ری شهری در حوزه حدیث پژوهی است.


وی عوامل زمینه‌ساز شخصیت آیت‌الله ری شهری را انس با قرآن و عشق و دلدادگی توصیف کرد و اظهار داشت: این دو عامل سبب شده است که امروز همه در تکریم ایشان برخاسته باشند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به استادی آیت‌الله مشکینی و تلاش خستگی‌ناپذیر آیت‌الله ری شهری اشاره کرد و گفت: هم درسی‌ها و هم حجره‌ای‌ها و خانواده متدین ایشان هم تأثیرگذار هستند.


وی اخلاق‌مداری آیت‌الله ری شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در بعثه رهبر معظم انقلاب اخلاق و اخلاص ایشان را با همه وجود حس می‌کردیم؛ رعایت حقوق زائر، اسراف‌نشدن بیت‌المال و مواردی از این دست از محسنات اخلاقی ایشان بود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب از مطالعات بسیار زیاد آیت‌الله ری شهری خبر داد و اظهار داشت: بازمهندسی برنامه‌ها در بعثه از فعالیت‌های درخشان و ماندگار آیت‌الله ری‌شهری است.


وی با بیان خاطره‌ای از تکلیف‌مداری و وظیفه‌مداری آیت‌الله ری شهری، افزود: آیت‌الله ری شهری در سال ۸۸، فعالیت همیشگی خود در حج را تغییر داد و با نگاهی به داخل، پیام جدید و نویی به مجموعه حج و زیارت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha