جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ی

حوزه / معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اجرای ۱۰۷۹ پروژه به مساحت ۵۵۱ هزار مترمربع در ۷۳۰ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: قریب ۱۰۰ پروژه در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مهدی پندار، ظهر امروز در مراسم افتتاح شبستان بزرگ آیت الله عاملی آرانی(ره) آستان محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، در دست اجرا بودن پروژه ۲۱۰۰ هزار مترمربعی زائر سرای حرم مطهر در قالب ۸ سویت برای اسکان زئران را اتفاق بسیار خوبی دانست و گفت: امیدواریم با بازنگری طرح جامع این امامزاده هرچه زودتر شاهد اجرای  پروژه های دیگر باشیم.

وی، به ایجاد درآمد پایدار با راه اندازی پنل های خورشیدی در بقاع متبرکه کشور اشاره کرد و افزود: درحال حاضر نصب پنل های خورشیدی ۵  تا ۱۰۰ کیلواتی دربیش از ۱۰۰۰ بقعه متبرکه کشور در حال اجراست.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تاکنون در۱۷۰ بقعه متبرکه پنل های خورشیدی نصب شده است، ادامه داد: با نصب پنل های خورشیدی در هزار بقعه متبرکه کشور بیش از۵۰ مگاوات برق تولید و به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

وی، با بیان اینکه در طرح جامع حرم مطهر محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل پنل های خورشیدی دیده شود، گفت: به دلیل برگزاری مراسم های مذهبی و درآمدزایی پایدار، اجرای پنل های خورشیدی در این امامزاده ضروری است.

پندار با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد نیات موقوفات کشور مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: بقیه نیات واقفان مربقوط رسیدگی به ایتام، دارو و درمان و... می باشد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از اجرای ۱۰۷۹ پروژه به مساحت ۵۵۱ هزار مترمربع در ۷۳۰ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: قریب ۱۰۰ پروژه در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

پروژه های اوقاف اصفهان

حجت الاسلام بلک، مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان هم در این مراسم از راه اندازی ۲۷  پنل خورشیدی در بقاع متبرکه استان اصفهان و افتتاح چندین پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان اصفهان خبر داد.

وی ادامه داد: تعمیر و ساخت بعضی از رواق های امام زادگان، ایجاد پمپ گاز و بنزین در فضاهای وقفی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خیرین و اجرای طرح های کشاورزی از جمله پروژه هایی است که تا پایان سال جاری در استان اصفهان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha