چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حکم آیت الله بوشهری

حوزه/ طی حکمی از سوی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسلامی به عنوان رئیس دفتر جامعه مدرسین منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین در مراسم تکریم و تجلیل مسئول دفتر سابق و معارفه مسئول دفتر جدید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد، با اشاره به حدیث «إنَّ اللّه َ یُحِبُّ أن یَری أثَرَ نِعمَتِهِ علی عَبدِهِ» برخی از نعمت های الهی را برشمرد و اظهار داشت: همین که ما درحوزه علمیه قم، درکنارحرم بانوی کرامت هستیم و در نهاد مقدسی چون جامعه مدرسین درکنارهم خدمت می کنیم، از نعمات بزرگ است. نعمت هایی مثل نعمت آبرو، نعمت سلامتی، نعمت فرزند و… که خداوند متعال می فرماید: «وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللهِ لا تُحْصُوها» و اگر نعمت‌های خدا را بشمارید، هرگز نمی‌توانید آن‌ها را احصا کنید، نشان می دهد که ما مشمول چه نعمت های بزرگی هستیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: این انقلاب عظیم  که در آستانه سالگرد پیروزی آن هستیم نیز یکی از نعمت های بزرگ است. همچنین نعمت ولایت اهل بیت(ع) نیز یکی ازبزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما عنایت کرده است.

دبیر شورایعالی حوزه های علمیه تصریح کرد: اینکه رسول خدا(ص) می فرماید: «خداوند دوست دارد اثر نعمتی که به بنده اش داده است، را در عمل، کردار، گفتار بنده اش ببیند»، این می رساند گاهی لازم است شخص از آبرویش مایه بگذارد، گاهی لازم است که حتی از جانش مایه بگذارد.

وی افزود: گاهی شخصی زیاد زحمت می کشد اما لازم است یک چاشنی به آن اضافه کند و آن این است که تلاش کند کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهد و سعی کند رضایت خداوند برایش مهم باشد نه رضایت شخص دیگر و این روایت زیبای حضرت زهرا(س) که حضرت می فرمایند: «هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید»، ناظر به همین معناست.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سیره بزرگان جامعه مدرسین که نعمت آبروی خود را برای پیشبرد اهداف نهضت اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند افزود: بزرگان ما همچون آیت الله یزدی و دیگر عزیزان در آن زمان حتی اگر لازم بود با امضای یک اعلامیه آبروی خود را در طبق اخلاص بگذارند، از آن دریغ نمی کردند و برای پیشبرد اهداف بزرگ نهضت اسلامی بسیار زحمت کشیدند و خدمت کردند. حالا که خدا توفیق داده دراین مکان مقدس کار کنیم، در نهادی که کانون و محور انقلاب بوده است انتظار این است که ما نیز مانند تمام کسانی که روزی در اینجا کار می کردند خالصانه تلاش کنیم.

پس از سخنان آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام والمسلمین بهمنی، جامعه مدرسین را از برجسته ترین و بی نظیرترین نهادهای حوزوی در جهان اسلام برشمرد و با تمجید از شخصیت های ممتاز و فاضل این نهاد حوزوی به ارائه گزارشی در تشریح فعالیت های یک ساله خود در سمت ریاست دفتر جامعه مدرسین پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی مسئول جدید دفتر جامعه مدرسین نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ممتاز و ریشه دار جامعه مدرسین گفت: جامعه مدرسین شجره طیبه و نهادی مقدس، ریشه دار و کهن در تاریخ انقلاب اسلامی است. زمانی لازم بود که اعضا جامعه، امضا کنند تا جان امام را نجات دهند، آنها دریغ نکردند و برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شکنجه ها و تبعیدها را به جان خریدند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha