پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار دانش آموزان یزدی در دهه فجر با آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ چند تن از دانش‌آموزان یزدی به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان، در ایام‌الله دهه فجر، در دفتر امام جمعه یزد حضور یافتند تا پای سخنان این یار انقلاب بنشینند و خاطرات انقلاب را از زبان وی بشنوند و به دیگر دوستانشان نیز برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان یزدی به فعالیت‌های انقلابی خود در پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از جمله روش‌های پخش اعلامیه در جاهای شلوغ و پرتردد این بود که سوار تاکسی می‌شدیم و بعد از پیاده شدن، اعلامیه‌ها را روی سقف تاکسی می‌گذاشتیم که با حرکت ماشین اعلامیه در بین مردم پخش می‌شد و ما هم از آن طرف فرار می‌کردیم.

 وی با بیان اینکه در هجرت امام از تهران به عراق و از عراق به پاریس در کنار امام خمینی(ره) بود، به علاقه امام خمینی(ره) به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: روزی یک خانم فرانسوی همراه با دو کودکش محضر امام آمدند. امام (ره) این دو بچه را بر روی زانوهای خود نشاندند و از سیداحمدآقا خواستند پذیرایی بیاورند. بعد امام پذیرایی را که چند دانه گز بود، با دست خودشان به دهان بچه‌ها گذاشتند.

آیت‌الله ناصری یزدی در پاسخ به سئوال دانش‌آموزان درباره ویژگی‌های آیت‌الله شهید صدوقی(ره) گفت: شهید صدوقی(ره) خیلی مردمی بود و به فکر رفع مشکلات مردم بود، حتی در خارج از کشور، در مناطق کردستان و در زمان جنگ و سیل و زلزله و ... . مثلاً کردهای کردستان از ایشان تقاضای کمک کرده بودند، ایشان هم به آن‌ها مبالغی پول داد تا جاده و میدان و مسجد بسازند.

وی یاداور شد: شهید صدوقی(ره) در جریان سیل ایرانشهر و زلزله طبس، ارکان مهم خدمت‌رسانی در یزد،بود که با مدیریت وی، کمک های زیادی به مردم این مناطق ارسال شد و او عشق و علاقه زیادی به امام داشت و در راه ایشان فداکاری‌های زیادی کرد و در نهایت خداوند شهادت را نصیب وی کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان در پایان در پندی پدرانه، خطاب به کودکان گفت: امام(ره) به کودکان و نوجوانان خیلی امید داشتند که آینده‌سازان انقلاب باشند و اخلاق و رفتار و علم‌شان باعث تقویت انقلاب شود و همیشه تأکید داشتند که کودکان  تربیت اسلامی و الهی شوند.

آیت الله ناصری یزدی توصیه کرد: از کودکان می‌خواهم به طور جدی درس بخوانند و در کنار درس، دینشان را هم یاد بگیرند. گوش به حرف بزرگترها و علمای دین دهند (نه کسانی که دشمن ما هستند و در فضاهای مجازی و... اعتقادات غلط خودشان را ترویج می‌کنند)، همچنین تلاش کنند تا ایران را روز به روز آبادتر و پایدارتر کنند. 

گفتنی است؛ دانش‌آموزان یزدی نامه‌ها و نقاشی‌های خود را به آیت‌الله ناصری یزدی تقدیم کردند و در پایان هم هدایایی به رسم مهر و یادبود از دستان نماینده ولی فقیه در یزد دریافت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha