شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: برخی به ظاهر روشنفکرها گمان می‌کنند دوای همه دردها دست آمریکاست و می خواهند با تفکر خود، ما را دوباره وابسته کنند، در حالی که این وابستگی و اعتماد نتیجه‌ای جز بدبختی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در سفر کوتاه به شهرستان تفت، در بازدید از مرکز جامع روانشناختی تفت، اظهار داشت: هرکس در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم همت کند، خدمت به بندگان خدا و خدمت به جامعه بشری کرده و تلاش‌های این افراد نزد خداوند متعال بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همواره در مسیر خدمت به بندگان خدا قدم بر می‌داشت و در دورانی که در نجف و پاریس در خدمت ایشان بودم همواره مشاهده کردم که توجه ایشان بعد از خدا، به بندگان خدا بود و تمام آرزو و خواسته امام، هدایت و سعادت بندگان خدا بود، افزود: این در حالی است که امروز برخی کشورها تمام دنیا را برای خودخواهی‌های خود به هم ریخته‌اند و برای کسب منافع خود حاضرند انسان‌ها را از بین ببرند یا آنها را رده‌بندی کنند.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: دلیل این رفتار آنها این است که هدف زندگی را تشخیص نمی‌دهند و درک درستی از عالم هستی و خالق آن ندارند و گمان می‌کنند این جهان بی‌هدف خلق شده و هدف از خلقت آنها تنها کسب مال و ثروت و قدرت است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ۱۱۵ سوره مؤمنون که می فرماید: أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثاً وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ اظهار داشت: متأسفانه امروز جامعه هدف خلقت را گم کرده و عده‌ای نمی‌دانند چه می‌کنند و قرار است به کجا برسند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای انسانها ارزش و اهمیت قائل نیست و هدف آنها فقط ریاست طلبی و قدرت طلبی خودشان است، افزود: آنها نمی‌توانند کشوری را بالاتر و جلوتر از خودشان ببینند و اگر کسی از آنها پیشی بگیرد، دشمنی‌های خود را آغاز می‌کنند زیرا می‌خواهند از عقب ماندن انسان‌ها و رشد نکردن آنها در راستای استمرار ریاست خود استفاده کنند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: این خواسته آنها از همان ابتدا در سیستم آموزشی کشور ما اجرا شد و این سیستم را به شکلی طراحی کردند که کشور در همه حال و همه چیز محتاج آنها باشد و هرگز به دنبال استقلال نروند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: آنها آموزش‌های ما را توأم با سطحی نگری پایه گذاری کردند و سیستم بخوان و حفظ کن و نمره بگیر را ترویج دادند تا تفکر و تعقل و تدین از سیستم آموزشی حذف شود و حتی اینگونه القا کردند که کشورهای دیگر نفت ایران را می‌برند و نوکری ایران را می‌کنند و تولید کرده و به ایران صادر می‌کنند در حالی که این وابستگی محض در قبال از دست دادن منابع ارزشمند است.

وی تأکید کرد: اینها سیستم آموزشی را به نحوی طراحی کردند که دانش آموز ما ۱۵ سال درس بخواند و در نهایت بیکار از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود، در حالی که اگر قدرت تفکر و تعقل در آنها تقویت می‌شد، کارآفرین می‌شدند یا مهارت و تخصص فرا می‌گرفتند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه دین، تعهد و هویت می‌آورد و آنگاه جوان ما خود را می‌شناسد و الگوهایش را خودش انتخاب می‌کند، افزود: وقتی امام گفت می‌توانیم و باید انجام دهیم، پس می‌توانیم همانطور که در برخی رشته‌های پزشکی، هسته‌ای، نانو و صنایع دفاعی به پیشرفت رسیده‌ایم.

امام جمعه یزد ادامه داد: غربی‌ها خیانت‌های بزرگی در حق کشورهای اسلامی کردند و از هیچ چیز از چپاول فرهنگی تا چپاول منابع طبیعی دریغ نکردند اما باید پرسید که آیا اینها انسانیت و حقوق بشر است؟

وی تصریح کرد: اینها هدف خلقت را نمی‌دانند و گمان می‌کنند خلقت بشر بی‌هدف است بنابراین تنها به دنبال چپاول و سلطه گری هستند همانطور که در دوران رژیم طاغوت اینگونه عمل کردند و از نوکر تا نخست وزیر درباریان را خودشان انتخاب می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: اگر انقلاب نبود و اگر امام ما را بیدار نکرده بود، امروزکشور ما از وابسته‌ترین کشورهای جهان بود.

وی عنوان کرد: برخی به ظاهر روشنفکرها گمان می‌کنند دوای همه دردهای ما دست آمریکاست و می خواهند با تفکر خود، ما را دوباره وابسته کنند در حالی که این وابستگی و اعتماد نتیجه‌ای جز بدبختی ندارد. 

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از پرستاران، پزشکان و کارکنان مرکز جامع سلامت روانشناختی تفت اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری ما امتحان خود را پس داده و در شرایطی که با ویروس کرونا بسیاری از پرستاران و پزشکان کار خود را ترک و از محل کار خود فرار کردند، پرستاران و پزشکان ما حتی تا پای جای لحظه‌ای از خدمت رسانی دریغ نکردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha