جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله ناصری یزدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امام خمینی(ره) با ایمان راسخ و الهی یک تحول بزرگ ایجاد کرد و ریشه طاغوت را کند و انقلاب را به دست ما داد. اکنون ما باید با روحیه انقلابی، از خودگذشگتی، ایثار و اخلاص، انقلاب را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، عصر امروز در نشست مجازی بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهر یزد با موضوع« تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران»، با اشاره به کتابی در مورد زندگانی حضرت فاطمه سلام الله علیها از نویسنده مصری به نام فاطمه بنت الشاطی اهل تسنن مصر گفت: این نویسنده در کتاب خود نوشته است حضرت فاطمه(س) در کنار کارهای خانه و کمک به حضرت علی علیه السلام، در مسجد مدینه به گروه های زیادی از بانوان درس زندگی می دادند و حتی مسائل علمی و فقهی را پاسخ می گفتند و در ارتباط با مسائل علمی کلاس های مختلف داشته اند. 

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: پیام حضرت زهرا سلام الله علیها به علمای دین و طلاب و اساتید این است که حتی برای بازگو کردن این علوم در صورت نیاز جامعه مهاجرت کنید و به مناطق محروم و دور افتاده بروید.

امام جمعه یزد با یادآوری قیام امام خمینی(ره) افزود: قیام امام خمینی(ره) بر مبنای بازگشت به سوی فطرت و هدف خلقت بود. در ایران زمان طاغوت، طاغوتیانی به عنوان نوکر آمریکا و انگلیس بر کشور مسلط بودند. سعی طاغوتیان بر این بود که ایران را از هر نظر عقب نگه دارند.

امام جمعه یزد گفت: امام راحل ایجاد یک حکومت اسلامی و پیاده کردن احکام قران را در سرلوحه حرکت خود قرار دادند، اما طاغوت که در کشور ریشه دوانده بود با این حرکت مخالف بود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: امام راحل به این نقطه حقیقی و واقعی رسیده بود که باید حاکمیت، حاکمیت خدا و اسلام باشدف در غیر این صورت اینها دوباره باز می گردند. 

رئیس شورای حوزه علمیه یزد اظهار کرد: امام خمینی(ره) در برابر همه سختی ها و تبعید ایستادگی و مقاومت کرد و انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با ایمان راسخ و الهی یک تحول بزرگ ایجاد کرد و ریشه طاغوت را کند و انقلاب را به دست ما داد. اکنون ما باید با روحیه انقلابی، از خودگذشگتی، ایثار و اخلاص، انقلاب را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha