سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر کل ارشاد

حجت الاسلام معتمدی گفت: با کدام بودجه می توان کار فرهنگی انجام داد؟، ما برای اجرای عدالت فرهنگی، نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم؛ بودجه فصل پنج (بودجه فرهنگی) در ارشاد اصفهان، صفر است و این درحالی است که برخی دستگاه ها ۵۰۰میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: امام راحل می فرماید «فرهنگ» کارخانه آدم سازی و سایه ای از نبوت است. رهبر معظم انقلاب نیز در وصف اهمیت فرهنگ می فرمایند اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهمتر است، چون کار زیربنایی است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت هایی برای برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده است، تصریح کرد: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، ولذا باید دستاوردهای نظام  به اطلاع عمومی برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و خلوص امام و رهبری و به برکت حوزه های علمیه و جوانان پرافتخار توانسته است اپیام های دین را به جهانیان صادر کند.

حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: هدف مشترک همه انبیا، دعوت مردم به سوی خداوند بود و امروز همه مسئولین نظام باید در راس سیاست های خود، این هدف مهم را مدنظر قرار دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات، دعوت مردم به معنویت و مهدویت است؛ مطالبه گری و انتقاد منصفانه از رسالت های مهم خبرنگاران است، چرا که رسانه ها زبان گویای مردم هستند.

حجت الاسلام معتمدی ادامه داد: باید سیاست گذاری واحد از سو ی دستگاه های نظارتی و قانون گذاری انجام شود و این رسالت برعهده مجلس است تا دستگاه هایی همچون  ارشاد در بحث فرهنگ دچار سردر گمی نشوند.

وی اظهار کرد: به عنوان مدیر کل فرهنگ، نباید تصدی گری کنم،  ۱.۷بودجه عمومی کشور، متعلق به فرهنگ است که حدود ۷دهم  آن متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد که ۹۰ درصد آن سهم پرداخت حقوق ها است، لذا با کدام بودجه می توان کار فرهنگی کرد؛ ما برای اجرای عدالت فرهنگی، نیازمند اعتبار فرهنگی هستیم، بودجه فصل پنج (بودجه فرهنگی) در ارشاد اصفهان صفر است و این درحالی است که برخی دستگاه ها ۵۰۰میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارند.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: در هشت ماه گذشته از مسئولیت من در ارشاد استان در راستای اجرای عدالت فرهنگی، سند و چشم انداز پنج ساله استان را در حوزه فرهنگ و هنر تدوین کرده ایم و از سال ۱۴۰۰  یک سند به رئیس اداره فرهنگ هر شهرستان، نماینده هر شهرستان و امام جمعه شهر خواهیم داد که براین اساس فعالیت فرهنگی و هنری انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha