شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرزندآوری

حوزه/بانوی طلبه جهادگر هرمزگانی دارای پنج فرزند، گفت: فرزند بیشتر نه تنها ضربه ای به اقتصاد خانواده وارد نمی کند، بلکه با تولد هر فرزند برکت وارد خانه ما می شود و با یک جهش اقتصادی روبرو می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در هرمزگان، خانم الهه ملایی طلبه دانش آموخته مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندعباس است که در کنار تحصیل علوم دینی و فعالیت های تبلیغی به فعالیت اقتصادی می پردازد و در زمینه فرزندآوری هم الگویی برای هم نسلی های خود و بانوان طلبه به شمار می رود.

خانم ملایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در پاسخ به چالش امروز بانوان درباره افزایش تعداد فرزندان اظهار کرد: اگر پدر و مادر ابتدا با تهذیب نفس و تزکیه خودشان را تربیت کنند به یقین در محیط سرشار از آرامش، ایمان و امنیت خاطر این خانواده هر تعداد فرزند هم که وارد شوند آرام و دیندار و تربیت صحیح می شوند.

مبلغ فعال مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس، با اشاره به نقش و دغدغه متفاوت مادرانی که تحصیلات حوزوی دارند بیان کرد: اگر پدر و مادر شایستگی تربیت فرزندان بیشتررا نداشته باشند، شایستگی تربیت همان فرزند اول را هم ندارند و این ظلم در حق فرزند می تواند باشد.

 خانم ملایی افزود: تفاوت یک مادر طلبه، با سایر مادران داشتن دغدغه بیشتر برای تربیت فرزند از نوع اسلامی است و در کنار این مبحث، به تقویت تقوای نیز علاقه مند است.

 طلبه حوزه علمیه خواهران هرمزگان، فرزند آوری را برای یک مادر طلبه، یک غنیمت و فرصت دانست و افزود: یکه مادر طلبه چون می داند و علم دارد که فرزند او هر آنچه خود او باشد می شود، با سعی بر اصلاح و تربیت خویش، در کنار فرزندان و اطرافیان ابتدا خودش را رشد می دهد تا بتواند فرزندان را با کمالات و فضایل بسیار تربیت کند.

خانم  ملایی به آثار و برکات فرزندان زیاد اشاره کرد و افزود: فرزندان زیاد صبر، مسئولیت پذیری و نعمت های زیادی را به همراه دارد که با یک فرزند به دست می آید اما با فرزندان بیشتر، مادر بسیاری از فضایل و کمالات دیگر را به صورت ناخودآگاه به دست می آورد و در خود رشد می دهد از جمله صبر داشتن، تحمل کردن سختی ها و چشم‌پوشی کردن، مسئولیت پذیری نسبت به همه فرزندان، دلسوز همه بودن، رعایت عدالت بین آنها که باعث رشد مادر می شود.

 وی اظهار کرد: وقتی فرزندانی را خداوند به کسی عنایت می کند که بسیار شیطنت داشته و وسایل خانه را از بین می برند و برای حفظ آنها و حفظ آرامش در خانه و تربیت صحیح، وسایل را از معرض دید برمی دارند به ناچار صبر را به انسان آموزش می دهد و به تدریج غصه نخوردن برای مادیات را برای اطرافیان و به خصوص پدر و مادر به ارمغان می آورد چیزی که شاید در کلاس درس و با خواندن کتاب های متعدد نتوان به آن دست یافت.

 مبلغ فعال حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: خداوند روزی هر جنبنده ای را تعیین می کند و رزق، قطعا به انسان می رسد و تنها چیزی که باعث جلوگیری از رزق می شود تلاش نکردن انسان و برنامه نداشتن اوست و البته که بعضی رزق ها هم از طرف خداوند مشخص و تعیین شده از جمله رزق کسانی که به دنبال علم و رشد علمی جامعه بوده یا کسانی که اهل خمس، انفاق و اهل گذشت هستند رزق آنها بیشتر می شود.

 خانم ملایی به آیاتی از سوره طلاق اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره طلاق می فرماید کسانی که تقوا پیشه می کنند خداوند روزیشان را از جایی که فکر نمی کنند به آنها می رساند و برای طلاب با وجود چنین مفاهیم دینی، بسیار ناپسند و قبیح است که مشکل اقتصادی را مانع فرزندپروری و فرزندآوری بدانند.

 وی با استناد به حدیثی از امام صادق علیه السلام «کودکان به سبب معصومیتشان، با خودشان رزق می آورند» گفت: چیزی که در زندگی شخصی خود شاهد هستم این که با تولد و ورود هر فرزند به خانواده، گشایش و برکت فراوانی شامل کار و زندگی از در و دیوار وارد خانه ما می شود مثل صاحب خانه شدن، تغییر خودرو و حتی در خوراک و پوشاک که خداوند رزق و روزی بسیاری می رساند و نه تنها ضربه ای در اقتصاد خانواده نداشته ایم بلکه یک جهش اقتصادی در زندگی ما ایجاد شد.

مبلغ فعال حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با اشاره به اینکه تبلیغ، تحصیل و وظایف مادری و همسری هیچ گاه تعارضی ندارند بلکه مکمل همدیگر هستند اظهار داشت: تحصیل علوم دینی و حوزوی سطح کیفیت زندگی را ارتقا می دهد و در کنار آن امور تبلیغی گر چه در ظاهر وقت بسیاری از انسان را می گیرد اما برکت های بسیاری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اخلاص شهید عبدالحسین برونسی، بیان کرد: وقتی انسان کاری را برای خدا انجام دهد خیر و برکات آن را به یقین در زندگی خود خواهد دید و طلاب با الگوگیری از شهیدان، تبلیغ را به خاطر خدا انجام دهند که در این صورت دیگر امر مهم تبلیغ هیچ تعارضی با تربیت فرزند و تحصیل علم ندارد.

خانم ملایی ابراز کرد: طلبه باید به دنبال کسب علم و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری حفظه الله و فرزندآوری باشد و این امر باید در رأس برنامه های او قرار گیرد و انتظاری که امام خامنه ای از افراد حزب اللهی و مؤمنان جامعه دارند توجه به افزایش جمعیت و تربیت فرزندانی است که با توجه و دعای خیر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، افرادی مؤمن خواهند شد که به اسلام و جامعه خدمت می کنند و در مسیر تحقق مدینه فاضله و ظهور منجی عالم بشریت مؤثر خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha