پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت : اگر معارف انقلاب اسلامی برخاسته از منظومه‌ی فکری مقام معظم رهبری و متناسب با تبیین‌ها و تحلیل‌ها و رهنمودها و راهبردهای ایشان را دقیقاً بشناسیم، این بزرگ‌ترین شناخت نسبت به ماهیت انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت ‌الله سید احمد علم الهدی در مراسم اختتامیه دوره تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت برگزار شد، طی ارسال پیام تصویری، گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی به‌عنوان یک حرکت مؤثر و اندیشمند در انقلابی سازی حوزه علمیه، جریان ارزشمندی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در قالب جهانی، اثرگذار است، بیان کرد: اگر موفق شویم معارف فکری ایشان را به‌خوبی بشناسیم، بزرگ‌ترین شناخت نسبت به ماهیت انقلاب را به دست خواهیم آورد.

متن کامل پیام آیت‌الله علم الهدی در مراسم اختتامیه دوره تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی حوزه علمیه خراسان به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سالروز میلاد مسعود صدیقه اطهر(س) را در تقارن با ایام مبارکه دهه فجر به محضر مقدس همه شما بزرگواران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

تأسیس و ایجاد جریان آموزشی تحت عنوان تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی بر اساس منظومه فکری مقام معظم رهبری به‌عنوان یک حرکت ارزشمندِ مؤثر مخصوصاً در انقلابی سازی حوزه علمیه، بسیار جریان مبارک و ارزشمندی است.

امروز در دنیا صرف‌نظر از اینکه مقام معظم رهبری در جهات شرعی دارای ولایت امر هستند، به‌عنوان حجت امام زمان(عج)، به‌عنوان رهبر یک کشور، رهبر یک نظام در دنیا یک شخص بی‌نظیری هستند، یعنی در تمام مدیران سیاسی جهان در بزرگ‌ترین کشورهای دنیا تا کشورهای جهان سوم، مدیری در جهت مدیریت نظام و رهبری نظام، قوی‌تر از مقام معظم رهبری وجود ندارد. هم ازنظر نفوذ در شئون اجتماعی داخل کشور و مردم و ملت خودش، هم از نظر سلطه بر معادلات سیاسی جهانی، کسی مثل مقام معظم رهبری وجود ندارد.

مدیری که در همه حرکت‌های خودش، در تمام بحران‌ها، هر عنصری در روی کره زمین درصدد ستیز با او برآمده، چه در داخل و چه در خارج، شکست‌خورده است. و نه عنصری به این قوت و قدرت، امروز در دنیا وجود دارد، نه مدیری با این حذاقت، در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی نظام حکومتی در دنیا موجود است.

لذا منظومه فکری مقام معظم رهبری در مسئله انقلابی که از لحظه اول بروز به‌وسیله امام بزرگوار در کنار امام(ره)، مقام معظم رهبری بوده و همه بحران‌ها و موقعیت‌های مبارزاتی این انقلاب را در دوران ستیز با نظام ستم‌شاهی بالمباشره در همه‌ی ابعاد گذرانده است و از روز تشکیل این نظام در مدیریت بالای نظام در کنار امام، نقش‌آفرینی داشته و بیش از سی سال است که رهبری نظام را عهده دارد.

هیچ‌کس مثل مقام معظم رهبری در منظومه فکری خودش، معارف انقلاب را حلاجی و تبیین نکرده است. لذا اگر ما موفق شویم این معارف انقلاب اسلامی بر خواسته از منظومه‌ی فکری مقام معظم رهبری و متناسب با تبیین‌ها و تحلیل‌ها و رهنمودها و راهبردهای رهبری را دقیقاً بشناسیم، این بزرگ‌ترین شناخت نسبت به ماهیت انقلاب است و عزیزان ما با تکیه‌بر همان مبانی منطقی که در منظومه فکری مقام معظم رهبری وجود دارد، با تکیه‌بر همان مبانی بتوانند این معارف را برای افراد تحلیل کنند و بیاموزند.

این موسسه که به وجود آمده در جریان تربیت مدرس برای معارف انقلاب اسلامی هم در حوزه فوق‌العاده کارآمد است که یک حوزه انقلابی بسازد، هم در محیط دانشگاه در پرورش جریان آکادمیک کشور در موقعیت انقلابی بسیار مؤثر است.

امیدوارم همه‌ی عزیزان ما در این قسمت موفق باشند. هم از همه اساتید حداکثر استفاده شود و هم، برادران و خواهرانی که رسالت این تدریس را می‌خواهند عهده‌دار بشوند در مجامع و در مراکز مختلف، بتوانند با یک فراگیری و یک بیان بسیار قوی این مسئله را دنبال کنند و جوری معارف انقلاب اسلامی را بیاموزند که سم‌پاشی‌های دشمن ما به‌هیچ‌وجه اثری نکند و بتواند دارو و درمان همه شبهات و اشکالات فکری باشد که عزیزان ما در مقاطع مختلف با او روبرو می‌شوند. موفق باشید.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

گفتنی است، در این مراسم از برترین‌های دوره تربیت مربی معارف انقلاب اسلامی بر اساس امتیازات کسب‌شده و فعالیت‌های صورت گرفته در طول آموزش‌ها نیز، تقدیر شد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha