پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات و ائمه جمعه استان همدان

حوزه/ نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه استان همدان در سالن جلسات مرکز خدمات در قم برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه استان همدان در سالن جلسات مرکز خدمات در قم  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند به نمایندگی از ائمه جمعه استان همدان از فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف مرکز خدمات در خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون قدردانی و به برخی از مشکلات طلاب و روحانیون و ائمه جمعه استان اشاره کرد.


در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر گفت: ائمه جمعه به دلیل انتصابشان به مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) جایگاه پدری برای شهرها و مردم و به ویژه برای طلاب و روحانیون دارند.


وی بیان کرد: از ائمه محترم جمعه انتظار داریم که تعامل و ارتباطشان را با مرکز خدمات افزایش دهند تا با همراهی و همدلی دو مجموعه بتوانیم خدمات مناسب و مطلوبی را به سربازان حضرت ولی عصر(عج) ارائه کنیم.


رئیس مرکز خدمات گفت: مناعت طبع برخی از طلاب به‌گونه‌ای است که در زمان مشکلات به مرکز مراجعه نمی‌کنند؛ ائمه جمعه می‌توانند رابط بسیار خوبی بین طلاب و مرکز خدمات باشند و بسیاری از این نیازها و مشکلات را به اطلاع مرکز برسانند؛ ما انتظار داریم که شما مرکز خدمات را در شناسایی افرادی که در مضیقه هستند یاری رسانید.


وی با بیان اینکه خداوند به شما توفیق داده است که منصب هدایت مردم را دارید که بسیار ارزشمند است، افزود: در روایت آمده است که «العلما ورثه الانبیا؛ علما وارثان انبیا هستند» که مصداق روشن آن ائمه جمعه هستند.


حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه محور شخصیت پیامبر اکرم(ص) محبت به مردم است گفت: طلاب و روحانیون می‌توانند با تأسی به پیامبر اکرم (ص) و با داشتن روحیه مهربانی و خیرخواهی و دلسوزی مانند آن حضرت در دل‌ها نفوذ کنند.
انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha