پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیوان عالی الله آباد در هند، دادخواست ادعای مالکیت زمین مسجد را رد کرد

حوزه/ ادعای مالکیت زمین ساخت مسجد و بیمارستان در دانی‌پور در آیودیا توسط دیوان عالی الله آباد در اوتارپرادش هندوستان رد شد، با این حل دادخواست کنندگان می‌توانند دوباره تجدید دادخواست کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu، دیوان عالی الله آباد در اوتارپرادش هندوستان، روز دوشنبه با دادخواست دو نهاد مستقر در دهلی که ادعای مالکیت زمین مسجد دانی‌پور در آیودیا را داشتند رد کرد. این دو نهاد خواستار تصاحب زمینی بودند که دولت اوتار پرادش برای پروژه ساخت مسجد و بیمارستان اختصاص داده است.

با این حال دادگستری در لاکنو به دادخواست دهندگان این آزادی را داده که یک دادخواست تازه ارائه دهند.

دادگاه گفت: با توجه به موارد گفته شده ، دادخواست کتبی به دلیل پس گرفته شدن با آزادی فوق الذکر رد می شود.

دولت ایالتی از طریق مشاوره با این ادعا مخالفت کرده بود که می‌گوید نقشه اختصاص یافته برای مسجد با آنچه در دادخواست ذکر شده متفاوت است. به نقل از یک مقام مربوطه، اعتمادی که به ساخت مسجد و بیمارستان متعهد شده نیز همین نظر را دارد.

 در دادخواست ، رنی بالوجا و راما رانی پنجابی، دو فرد مدعی خواستار ممانعت مقامات از انتقال زمین به هیئت اوقاف اهل سنت تا زمان حل و فصل اختلافات شدند.

اطهر حسین ، دبیر بنیاد فرهنگی اسلامی هندی ، بیانیه‌ای به نقل از یکی از مقاماتش، صادر کرده و گفت: در مورد زمین مسجد دانی‌پور هیچ اختلافی وجود ندارد.

گفتنی است پروژه ساخت این مسجد که به جای مسجد بابری در آیودیا ساخته می‌شود، طی مراسمی با خواندن سرود ملی و کاشت نهال درختان مختلف در این قطعه  رسما در روز جمهوری هند آغاز شد.   

این پروژه سه بخش خواهد داشت: مسجد بر اساس طراحی مدرن و صفحه خورشیدی بر روی پشت بام. یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و آشپزخانه محلی چندکاره و یک مرکز تحقیقات فرهنگی اسلامی، متشکل از یک کتابخانه ، موزه زیرزمینی و خانه انتشارات.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha