جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامہ موسی حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی عضو کمیته شهدای کویته پاکستان گفت: ما در سرمای شدیدی با جنازه های سر بریده نشستیم اما علیه کشور شورش نکردیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مجلس یادبودی به مناسبت چهلمین روز شهادت معدنچیانی که در فاجعه ماخ به طرز وحشیانه ای به شهادت رسیدند در حسینیه سایبان زهرا ملتان پاکستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی حسینی قمی عضو کمیته شهدای کویته خطاب به شرکت کنندگان گفت: ما در سرمای شدیدی با جنازه های سر بریده نشستیم، اما علیه کشور شورش نکردیم، حتی امروز هم در سراسر مناطق کویته که شیعه نشین است، استقلال پاکستان را جشن می گیرند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اگرچه نخست وزیر پاکستان با خانواده های شهدا ملاقات کرد اما اگر او به حسینیه می آمد، در عزت و شرف او افزایش می یافت. ما مردم این کشور هستیم اگر ما نخست وزیر را صدا نکنیم، چه کسی را صدا بزنیم؟

وی گفت: ما در تحصن های خود ، پرچم حضرت عباس و پرچم پاکستان را در دست گرفته بودیم و همه افراد سیاسی را از شرکت در تحصن منع کرده بودیم. برخی می گویند RAW در این حادثه نقش دارد. ما می گوییم اگر RAW نیز در این ماجرا دخیل باشد، چه کسی مسئول امنیت ما است؟

وی همچنین گفت: در مناطقی مانند ماخ که غذا و نوشیدنی بیش از یک هفته نمی تواند برود، چگونه نارنجک دستی، موشک انداز، دوربین برده‌ شده و چگونه تروریست ها آمدند و این فاجعه را راه انداختند. با آمدن نخست وزیر، شهدای ما که زنده نمی شوند اما ما می خواستیم آنها نسبت به قاتلان  افشاگری کند، در غیر این صورت به ما بگویید که ما از خودمان محافظت کنیم این دولت نمی تواند از شما محافظت کند. وارثان شهدا نیز فقط برای افشاگری علیه قاتلان با عمران خان تماس گرفته بودند، وگرنه آنها فقط امام زمان خود را را صدا می زدند و می گفتند ای امام ما، فقط تو پشتیبان ما هستی.

وی در پایان گفت: بیش از ۲۷۰۰۰ جوانان و بزرگان جامعه هزاره را در مدت بیش از ۲۰ سال شهید کردند. آیا این نسل کشی نیست؟ به ما بگویید گناه مان چیست؟ اجرای سیاست غلط خود را متوقف کنید و از قبیله هزاره عذرخواهی کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha