جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به اینکه ایمان و طاغوت قابل جمع نیستند و انقلاب و نظامی اسلامی با ایمان الهی، حکومت طاغوت را در کشور از بین برد، لذا وظیفه همه علما حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش یاوران انقلاب که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در سالن شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، ضمن بیان اهمیت هدایت بشر و تزکیه نفس، گفت: خداوند پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله را برای هدایت و تزکیه انسان ها فرستاد و بعد از پیامبر وظیفه هدایت براساس نظر شیعه برعهده امامان معصوم علیهم السلام و پس از آن هم برعهده علما می باشد و براساس نظر اهل سنت وظیفه هدایت پس از پیامبر(ص) برعهده علما قرار داده شده است.

وی با بیان این که اکنون وظیفه هدایت، تعلیم و تزکیه مردم برعهده علما است، ادامه داد: یکی از مباحث دیگری که براساس نظر شیعه و اهل سنت برعهده علماست، مبارزه با طاغوت می باشد و لذا امام خمینی (ره) بر همین اساس با حکومت طاغوتی شاه مبارزه کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

امام جمعه ارومیه افزود: با توجه به اینکه ایمان و طاغوت قابل جمع نیستند و انقلاب و نظامی اسلامی با ایمان الهی، حکومت طاغوت را در کشور از بین برد لذا وظیفه همه علما حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی با اشاره به این که براساس روایتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام خداوند از انسان شکر نعمات خود را می خواهد و ما باید ضمن حفظ نعمت انقلاب و حکومت اسلامی شکرگزار وجود حکومت اسلامی که خداوند آن را به ما ارزانی داشته باشیم، تصریح کرد: همه ما به عنوان مبلغ دین باید تن آسایی و تن پروری را کنار گذاشته و جهادگونه وارد عرصه تبلیغ شده و مردم را با معارف دین آشنا کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha