پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر مهتدی

حوزه/ دکتر مهتدی گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم هدف داریم که نقشه و برنامه دستیابی به هدف را نیز داشته باشیم؛ بنابراین برنامه باید از روی اصول باشد و مسیر و اولویت‌ها را مشخص نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول با سخنرانی دکتر مهتدی، از فعالان و پژوهشگران انقلاب اسلامی برگزار شد.

سخنران این مراسم، با اشاره به عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اظهارداشت: آنچه زمینه و بستر شکل‌گیری انقلاب اسلامی را فراهم کرد، غارت و چپاول منابع اقتصادی، فرهنگی و... بود و همین امر زمینه‌ساز حرکت و جنبش مردمی گردید.

مهتدی، با بیان اینکه اگر انسان در طول زندگی جهت دستیابی به اهدافش، برنامه صحیحی نداشته باشد، به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، گفت: علت این مسأله نبود نقشه و رهبری خردمند است؛ به همین دلیل ظهور انقلاب اسلامی ایران در طول ۱۴۰۰سال سابقه ایران بی‌سابقه است و این از برکت وجود برنامه صحیح و رهبری شایسته می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر امام خمینی(ره) در تشکیل انقلاب اسلامی، اضافه کرد: از آنجایی‌که نظام شاهنشاهی در ایران ثمره‌ای نداشت، استقرار نظامی مبتنی بر اسلام و ایجاد چنین مسئله‌ای یک نقشه راه می‌طلبید که بر این اساس امام راحل(ره) به طراحی نقشه پرداخت و بستری فراهم نمود که نتیجه آن ایجاد انقلاب اسلامی ایران شد.

مهتدی با تأکید بر اینکه باید برای ۴۰سال دوم انقلاب برنامه داشته باشیم، گفت: این سؤال مطرح است که ما می‌خواهیم به کجا رسیم؟ پاسخ «تمدن نوین اسلامی» است؛ اما آیا این به‌تنهایی کافی است!؟ در اصل، زمانی می‌توانیم ادعا کنیم هدف داریم که نقشه و برنامه دستیابی به هدف را نیز داشته باشیم؛ بنابراین برنامه باید از روی اصول باشد و مسیر و اولویت‌ها را مشخص نماید.

وی در پایان، ضمن تأکید مطالعه دقیق بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارداشت: بیانیه گام دوم انقلاب نکات ارزشمندی همچون «دستاوردها»، «آسیب‌ها» و «ارائه راهکار جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران» در آن یافت می‌شود که باید اهتمام ویژه‌ای بر مطالعه دقیق آن داشته باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha