شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زنان در انقلاب

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: زنان طلایه داران انقلاب اسلامی و تمدن ساز هستند که با تحصیل خود و تربیت فرزندان شایسته نقش مهمی را در تعالی کشورمان ایجاد می کنند.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگار حوزه در جشن چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جوانان قبل از انقلاب را ندیده اند باید زوایای انقلاب و نقش آفرینی زنان و مردان و دستاوردهای آن بیان شود تا از خودسازی به تمدن سازی دست یابیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی یک حرکت الهی بود که در آن امدادهای الهی باعث شد تا انقلاب با تمام سختی ها به ثمر بنشیند.
این استاد حوزه، با اشاره به یوم الله ۱۲ تا ۲۲ بهمن گفت: امام راحل این روزها را به یوم الله نامگذاری کرد تا یادآوری باشد همانگونه که خداوند در آیه ۵ سوره ابراهیم فرموده است: همانا موسی را همراه معجزاتی فرستادیم و به او گفتیم قومت را از تاریکی‏ ها به سوی نور خارج ساز و روزهای خدا را به آنان یادآوری کن، همانا در این (یادآوری) برای کسانی که صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانه‏ هایی از قدرت الهی است.
وی ادامه داد: امام راحل نیز مردم را از روزهای ظلمانی و شکنجه گاه طاغوت شاهنشاهی رهایی بخشید و با رهبری مدبرانه و پشتیبانی مردم به پیروزی انقلاب رهنمون ساخت.
استاد جامعه الزهرا(س)اضافه کرد: در روزهای قبل از انقلاب شاهد فساد علنی در شهرها بودیم حتی گاهی کتاب فروشی ها و کتاب های قرآن را آتش می زدند و به جای آن فضای فسق و فجور را فراهم می ساختند.
وی با بیان اینکه درک عظمت انقلاب و شکر آن وظیفه همه مردم است گفت: قبل از انقلاب کشور ما یک کشور عقب مانده و ابزار دست کشورهای غربی بود، حکومت پهلوی اقتدار پوشالی و برده شرق و غرب بود.
حیدری مجد ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از خودسازی به تمدن سازی و  از همه جهات به عالی ترین مقام ها در عرصه ملی و بین المللی رسیدیم و به سمت تمدن سازی بزرگ حرکت کردیم، امروز شاهد هستیم که استکبار جهانی با افول قدرت روبرو شده و نسبت به کشورمان سکوت را انتخاب کرده است.
وی با اشاره به بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه راهگشای کشورمان در عرصه های مختلف است همانگونه که با انقلاب از تاریکی و افول به جایگاه جهانی رسیدیم به لحظه ظهر نزدیک شده ایم و این انقلاب به دست صاحب اصلی آن امام عصر(عج) خواهد رسید.
استاد حوزه، اضافه کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه به تفسیر دوره جاهلیت پرداخته است که بعد از بعثت پیام اسلام جهانی شد امروز نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه شیعی و ولایت مدار به جهانیان معرفی و این انقلاب به انسان های آزادی خواه صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد: شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی دست به حرکت های جهانی می زنند و نام امام حسین(ع) را جهانی می کنند که این امر نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی تاکید کرد: عمر انقلاب هایی که رخ می دهد معمولا کم است اما انقلاب اسلامی ۴۲ سال موفقیت را پشت سر گذاشت و امسال ۴۳ سالگی آن را جشن خواهیم گرفت.
حیدری مجد با بیان اینکه امروز دشمنان، دستاوردهای انقلاب را شناخته اند گفت: آنها شاهد رشد و تعالی و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف هستند از این رو با استفاده از فضاهای مختلف از جمله جنگ سایبری، ماهواره و فضای مجازی به دنبال نشانه گرفتن زنان و جوانان هستند.
وی ابراز داشت: در این زمینه باید دولت و رسانه ها ورود پیدا کنند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند و مشکلات فرهنگی را رفع کرده و به جامعه دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنند.
استاد جامعة الزهرا(س) با تاکید بر اینکه باید جهان بینی را در سطح بین المللی رشد دهیم گفت: روشنفکران و انقلابیون باید مسائل قبل و بعد از انقلاب اسلامی  از جمله حکومت پوشالی پهلوی، درگیری های منافقان، مبارزه با داعش و سایر مباحث را مطرح کنند تا جوانان با بصیرت تربیت شوند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha