جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد کلانتان در مالزی با ۳۰ درصد نمازگزار آغاز به کار کردند

حوزه/ از آغاز این هفته، مساجد در ایالت کلانتان در مالزی، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، با ۳۰% نمازگزار آغاز به کار کردند و نمازهای جماعت را برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، کلیه مساجد ایالت کلانتان در مالزی، این هفته نماز جمعه را با ۳۰ درصد ظرفیت نمازگزار برگزار کردند، آیین‌نامه‌ای که توسط شورای  اسلامی کلانتان و سنتی مالای تنظیم شده بود.

محمد رزام عبدالعزیز، رئیس این شورا، تایید کرد که از آغاز این هفته، نمازهای جمعه و نمازهای یومیه در مساجد و مدارس دینی برگزار می‌گردند. با این حال وی گفته است که نمازگزاران نباید بیشتر از ۳۰% مساجد باشند و پروتکل‌های بهداشتی- نیز باید صددرصد رعایت شوند.

طبق دستورالعمل ابلاغی نمازگزار همچنین در هنگام نماز باید ماسک صورت استفاده می‌کردند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت می‌نمودند.

وی گفت: کلاس‌های قرآن خوانی در مساجد و مدارس دینی نیز طبق همین شرایط مجاز هستند.

این مقام مذهبی در مالزی خاطرنشان کرد که مدیران مساجد موظف هستند از رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل کنند.

بررسی‌های انجام شده در مسجد سلطان منصور در کامپونگ سیره  در مالزی نیز نشان داد که ‌ دمای بدن نمازگزاران قبل از اجازه ورود به مسجد بایستی چک می‌شد. همچنین به منظور کنترل و رعایت پروتکل‌ها، چندین نفر از اعضای کمیته مسجد مسئول نظارت بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha