شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراهیم اصغری

حوزه / تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تک تیرانداز» گفت: متاسفانه در دوره‌های مختلف چینش هیئت داوران جشنواره فیلم فجر به گونه‌ایست که سبب شده فیلم‌هایی نظیر «تک‌تیرانداز» دیده نشود.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه فیلم سینمایی «تک تیرانداز» در جشنواره فیلم فجر دیده نشد، گفت: در اختتامیه می‌خواستم هنگام دریافت جایزه، نارضایتی خودم را بیان کنم، اما به حرمت اینکه ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب است نخواستم جشن ملی را با حرف‌های تلخ مخدوش کنم، پس تنها با بیان اینکه ای کاش هیئت داوران در کنار شنیدن، فیلم را هم می‌دیدند، بسنده کردم.

 وی افزود: نقد من به این خاطر است که چرا «تک تیرانداز» در بخش‌هایی که حقش نامزدی دریافت سیمرغ بود انتخاب نشد، به‌خصوص که در مقایسه با تمام فیلم‌هایی که دیدم «تک تیرانداز» از بسیاری از آنها سزاوارتر بود، اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد تمام تصوراتم از بین رفت و هیئت داوران فیلم را ندید!

این تهیه‌کننده با تاکید بر اینکه هیئت داوران تنها به فیلم‌های تلخ و سیاه توجه داشت، اظهار کرد: با ترکیبی که از هیئت داوران جشنواره وجود داشت این توقع می‌رفت «تک تیرانداز» جایگاهی در بین نامزدها نداشته باشد، زیرا در این دوره تنها آثاری مد نظر قرار می‌گرفت که در آنها تلخی‌ها غرور ملی هدف قرار گرفته بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه هیئت داوران نسخه نهایی «تک تیرانداز» را ندیده است، بیان کرد: نسخه اولی که به جشنواره ارسال شد نسخه نهایی نبود، ولیکن وقتی نسخه کامل شده فیلم آماده شد از دبیر جشنواره قول گرفتیم که هیئت داوران این فیلم را یک بار دیگر ببیند، اما آنگونه که از دوستان شنیدم این اتفاق رخ نداد.

اصغری در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه چرا در جشنواره فیلم فجر نباید به آثار ارزشی توجه کافی شود، تصریح کرد: هدف اصلی شکل گیری جشنواره فیلم فجر، توجه به آثار ارزشی است، ولی با ترکیب دبیر و هیئت داوران جشنواره این انتظار می‌رفت، فیلم‌هایی نظیر «تک‌تیرانداز» دیده نشود، البته فضاسازی جریانات روشنفکری و برخی منتقدان نیز در این امر دخیل بود. لازم به ذکر است این آسیب متاسفانه در دوره‌های متعددی وجود داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha