پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معترضین در پاریس خواستار لغو قانون  ضداسلامی در فرانسه

حوزه/ روز یکشنبه صدها تن از فعالان مدنی، مسلمانان و حامیان فلسطین در پاریس تجمع کردند و خواستار لغو لایحه‌ ضدمسلمانی اماوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از everythinglubbock،  فعالان مدنی روز یکشنبه در پاریس تجمع کردند و خواستار کنار گذاشتن لایحه‌ای شدند که مدعی ریشه‌کن سازی افراط‌گرایی اسلام‌گرایانه است و در حقیقت هدف آن زیر پا گذاشتن آزادی‌های مذهبی و اعتقادی مسلمانان بوده و در صورت تصویب نهایی این لایحه، به طور بالقوه همه مسلمانان را به مظنونان احتمالی تبدیل می‌کند.

قانون گذاران فرانسوی روز سه شنبه پیش نویس قانون را تصویب کردند که انتظار می‌رود در هر دو مجلس پارلمان تصویب شود.  

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مقابل مدعی شده که این لایحه برای محافظت از ارزش‌های فرانسه مانند برابری جنسیتی و سکولاریسم و ​​جلوگیری از ریشه‌دار کردن ایده‌های رادیکال و خشونت لازم است.

اما کسانی که در اعتراض روز یکشنبه شرکت کردند ، گفتند فرانسه از قبل ابزار قانونی برای این کار دارد و این لایحه به مذهب شماره ۲ این کشور انگ می‌زند، حتی اگر اکثریت مسلمانان فرانسه از عقاید افراطی حمایت نکنند. در این میان برخی آن را به عنوان یک ترفند سیاسی مکرون برای جلب رای دهندگان محافظه‌کار و راست افراطی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده توصیف کردند.

زینب بوابیدی ، زنی از حومه پاریس در منطقه کنفلانز-سن-هونورین در پاریس است. وی جایی زندگی می‌کند که معلم ساموئل پتی در ماه اکتبر پس از نشان دادن کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس، سرش بریده شد.

زینب می‌گوید: اینکه یک نفر اقدام وحشتناکی انجام داد، دلیلی کافی برای حمله به کل جامعه نیست.

بوابیدی اظهار داشت که به دلیل نام عربی داشتن گاهگاهی در دانشگاه و در شغل خود با تبعیض روبرو شده است و قوانینی مانند این قانون می‌تواند شرایط را بدتر کند.

وی افزود: آنها نظراتی مانند «به کشور خود برگرد» به من تحویل می‌دهند. اما من در کشورم هستم! من در فرانسه متولد شدم.

گروهی از مسلمانان ، ضد نژادپرستان، چپ گرایان، طرفداران فلسطین و سایر گروه‌های فعال، تجمع روز یکشنبه را در حوالی تروکادرو پلازا ، آن طرف برج ایفل ترتیب دادند تا خواستار لغو این لایحه شوند. صدها نفر از جمله مسلمانان و غیرمسلمانان در این اعتراض مسالمت‌آمیز شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha