جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه کار دشمن ایجاد وسوسه و نفوذ در نیروهای داخل کشور است، گفت: مشکلات کشور تنها از ناحیه تحریم نیست، بلکه از ناحیه افراد داخلی است، حتی علت اصلی تحریم نیز همین ها هستند، نیروهای داخلی که قبله شان آمریکا و اروپاست آنها هستند که طمع ایجاد می کنند و دشمن تحریم می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با سردار غیب پرور، جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع)، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام هادی(علیه السلام)، گفت: بنا بر اسناد و مدارک معتبر در متون کتب غیر شیعه نام ائمه معصومین(علیهم السلام) را در متن حدیث ذکر کردند و حتی در بعضی از احادیث برادران اهل سنت از قول پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نام مقدس هر ۱۲ امام را ذکر کرده اند و این یکی از سرفرازی های شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حتی دشمنان هم در عین حالیکه دشمنی می کردند اما نسبت به مقام و جایگاه ائمه اطهار(علیهم السلام) اطلاع داشتند.

وی ادامه داد : دلیل اینکه متوکل عباسی حضرت امام هادی(علیه السلام) را از مدینه به منطقه نظامی آورد و در محاصره قرار داد بر اساس شناخت و اعتقادی بود که نسبت به مقام آن حضرت داشتند، آنها می دانستند که امام دوازدهم مهدی آخرالزمان(عج الله تعالی فرجه) و بر هم زننده حکومت های ظلم است، بنابراین محاصره حضرت امام هادی(علیه السلام) و حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) را برای کنترل نسل در محدودیت و محاصره قرار دادند و فلسفه این اقدام آنها اعتراف به همان احادیثی است که خودشان ذکر کرده اند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مشکل بشر جهل و نادانی نیست چون هر کسی می‌داند یا می تواند بداند، اگر ۱۴ میلیون پرونده در دادگاه باشد خود مجرم یا دزد بهتر از قاضی می داند که مقصر کیست؟، حال یکی دزد اموال مردم، دیگری دزد دین مردم و آن دیگری دزد فرهنگ و سیاست مردم است، بعد از خدا خود آدم خائن می داند که دارد چه کار می کند.

وی افزود: مسائلی که امروز در دنیا می گذرد بر کسی مبهم نیست که جنایت کاران چه کسانی هستند، اما هنر وارونه را انجام می دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز داشت: مشکلات کشور تنها از ناحیه تحریم نیست، بلکه از ناحیه افراد داخلی است، حتی علت اصلی تحریم نیز همین ها هستند، نیروهای داخلی که قبله شان آمریکا و اروپاست آنها هستند که طمع ایجاد می کنند و دشمن تحریم می کند.

وی ادامه داد: اگر چنانچه در داخل مشکل نداشته باشیم آنها جرأت دخالت در امور کشور را ندارند، آنها کاره ای نیستند، مشکل از ناحیه افراد داخلی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه مثلا تهیه و مدیریت توزیع مرغ و تخم مرغ مربوط به آمریکا است؟، گفت: شب گذشته در تلوزیون آن شلوغی جمعیت برای خرید مرغ و یا تخم مرغ را ملاحظه کردید، آیا این به تحریم و یا آمریکا ربط دارد؟

وی با اشاره به اینکه آیا نمی شود توزیع کالاهای اساسی را مدیریت کرد، افزود: برای کالاهای اساسی هر جنسی که دو نرخی شد برای آن کالابرگ درست کنند تا مردم صف نکشند تا ازدحام ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: وقتی ستاد ملی کرونا هشدار می دهد که ویروس کرونای انگلیسی وارد شده همه باید مراعات کنند، چرا نسبت به این صف ها اقدام نمی شود؟ با وجود کالابرگ نه مردم التهاب دارند نه صف ایجاد می کنند نه موجب گسترش بیماری کرونا می شود و نه اعصاب مردم خورد می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مگر تهیه و توزیع کالابرگ چقدر زحمت دارد، وقتی کالابرگ باشد اگر نرخ گران شود، نرخ کالابرگ که گران نمی شود، هیچ وقت هم برای دریافت کالا صف ایجاد نمی شود چون در ظرف سه ماه هر وقت برود می تواند کالا را دریافت کند، این ها که کار آمریکا و انگلیس نیست.

وی ادامه داد: کار انگلیس این است که وسوسه و نفوذ است، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دشمن نفوذ می کند و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تاثیر می گذارد که این عوارضی منفی زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: اگر آمریکا و اروپا طمع می کنند و تحریم می کنند، تحریم آنها بر اساس گراهایی است که از داخل می گیرند، والا آنها خیلی کوچکتر از آن هستند که در مقابل نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ایران دخالت کنند و در تحریم سماجت داشته باشند.

وی افزود: اگر ما خودمان درست شویم همه چیز درست می شود و از آنها کاری بر نمی آید اما شرطش همین است که درست شویم.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بعد از یکسال رعایت پروتکل های بهداشتی که ارتباطات کم بود، نمازهای جمعه در خیلی از جاها تعطیل بود، برنامه ها، روضه ها و مساجد محدودیت هایی داشتند، راهپیمایی ۲۲ بهمن یک تست(آزمایش) بود که آیا مردم خود را فراموش کرده اند، انقلاب را فراموش کرده اند.

وی ادامه داد : این تست(آزمایش) خیلی خوب و عالی جواب داد و برای دوست و دشمن پیام داشت، بعد از یکسال حالت انزوای پروتکلی و بر اساس اینکه اجتماعاتی نباشد تا بیماری سرایت نکند گفتند راهپیمایی امسال خودرویی و موتوری خواهد بود، با وجود اینکه مردم تجربه چنین آزمایشی را تاکنون نداشتند و راهپیمایی برای اولین بار به این نحو می‌خواست برگزار شود، نتیجه خیلی زیبا و عالی بود و از مرکز ایران که تهران است نه تنها استانها و مراکز آن و شهرستان‌ها بلکه تا روستاها به طور عالی و یکنواخت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: این راهپیمایی یک الهام الهی بود که باعث شد همه یکنواخت، با نشاط، مشت های گره کرده حضور پیدا کنند بگویند این انقلاب فراموش شدنی نیست.

وی افزود: در مصاحبه ها مردم عزیز هم مشاهده کردید چه آن فردی که چهره حزب اللهی داشت و چه آن فردی که اصلا قیافه مذهبی نداشت حرف همه یکی بود که ما پشت مقام معظم رهبری و نظام تا آخر ایستاده ایم، این تست(آزمایش) عجیبی بود، خدا کند هم داخلی ها و هم خارجی ها این پیام را از مردم بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان گفت: خداوند به شما هم توفیق عنایت کند، کارهایی که شما انجام می دهید یک کار نیست، کارستان است چه در جنبه امنیتی، چه نظامی، چه اقتصادی و چه جنبه فرهنگی آن هم در این شرایط خاص کشور که همه این تلاش ها و فعالیت ها رنگ جهاد دارد، شما جزو خواص اولیا هستید و ما هم دعاگوی شما هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha