جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست تخصصی ابعاد شخصیتی علامه مصباح یزدی در تبریز

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: آیت الله مصباح یزدی در زمره کسانی بود که در مقابل مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها قد علم کرده و ایستادگی کردند.  

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مهدی محمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه فقید محمد تقی مصباح یزدی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: آیت الله مصباح یزدی در زمره کسانی بود که در مقابل مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها قد علم کرده و ایستادگی کردند.  

وی ادامه داد: زمانی که در مورد انقلاب‌های فرانسه، انگلستان و آمریکا سخن به میان می‌آید،   اندیشمندان با مطالعه این انقلاب‌ها در پی تبیین و تحویل دادن الگوهایی برای جامعه بشری بودند.  

حجت الاسلام محمدی گفت: تقسیم بندی‌هایی متفاوتی از نظریه‌های انقلاب در قرن بیستم ارائه شده است و در این میان برخی از اندیشمندان بر اساس رهیافت علمی نویسندگان، نظریات را تقسیم بندی کرده‌اند.  

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود:  اراده انسانی یک علت تامه است که نظریه پردازان کمتر به آن توجه کرده‌اند و آیت الله مصباح یزدی با آسیب شناسی در رابطه با انقلاب، این را مطرح ساخت که در انقلاب جریان و گروه‌هایی وجود دارند که منحرف هستند و ممکن است سمت و سوی دیگری به انقلاب ببخشند.  

وی تصریح کرد: یکی از این جریانات، جریان مارکسیستی در اوایل انقلاب است و دیگری جریان منافقین خلق است و گروه انحرافی نفاق نوین است که در قالب جبهه ملی اتفاق می‌افتد.  

حجت الاسلام محمدی افزود: آیت الله مصباح یزدی یک دانشمند و نویسنده برجسته بود که همیشه عاشق ولایت فقیه بوده و در بحران‌ها ایستادگی می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha