پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با تشکیل کارگروهی در راستای شناسایی منابع پشتیبانی از مساجد و همچنین تدوین سند مسجد طراز اسلامی و همچنین نقشه راه رسیدن به مسجد تراز اسلامی اهتمام ویژه ورزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در نخستین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام هادی(ع) دوران بسیار دشواری بود و این امام یزرگوار در این شرایط، دین را حفظ کرد و فصل نوینی برای جهان اسلام طراحی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: امام هادی(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و امامت ایشان یادآور رسالت حضرت عیسی و حضرت یحیی و همچنین امامت پدر بزرگوار خود حضرت امام جواد (ع) می باشد که در سن کم خداوند به آن ها عنایت فرمود و شرایط رسالت و امامت را برای آن ها فراهم ساخت.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در طول تاریخ اسلام دورانی بحرانی تر از دوران امامت امام هادی وجود ندارد، در آن دوران یک جریان بسیار خطرناک تهاجمات داخلی و خارجی اعم از فرهنگی، اعتقادی، فقهی و اقتصادی اسلام را تهدید می کرد و جامعه را فرا گرفته بود.

وی افزود: امام هادی(ع) در چنین شرایطی با ارائه مکاتبات، صحبت ها و آموزش نخبگان در مقابل تهاجمات فرهنگی، اعتقادی و فقهی ایستادگی کرد و مکر و حیله دشمنان اسلام را خنثی نمود.
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: همچنین در خصوص مقابله با تهاجمات اقتصادی با رویکرد کمک های مومنانه و وقف، فشار به وجود آمده بر اثر مشکلات اقتصادی را از دوش مردم کاهش داد.

امام جمعه بوشهر اشاره کرد: یکی از تدابیر خاص امام، گسترش سازمان وکالت بود. ایشان برای ایجاد هماهنگی و همبستگی بین جمعیت پیروان اهل بیت که در شهرهای مختلف جهان اسلام زندگی می کردند، با فرستادن نایب و وکیل، پیوند مستمری بین خود و پیروانش در نقاط مختلف جهان اسلام ایجاد می کرد. از این طریق پیام های امام از کانالی موثق و معتبر، به سرعت و منظم‌ به پیروان اهل بیت می رسید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان ویژگی های زیارت جامعه کبیره پرداخت و اظهار داشت: یکی از آثار به جا مانده از امام "زیارت جامعه کبیره" است، که در واقع بیانیه‌ ای برای معرفی مقام انسان کامل و کمال انسانیت است. امام هادی(ع) با ارائه زیارت جامعه کبیره، فرهنگ و معارف اسلامی را به امت اسلامی معرفی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در بخش دوم بیانات خود اظهار داشت: مسجد یک کانون مقدس آسمانی است که خداوند آن را برای انسان ها عرضه کرده که در آن رشد معنوی کنند و آموزش های دینی را فرا گیرند و همچنین شرایط مختلف را در این مکان مقدس بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مساجد جایگاه اجتماع مسلمانان است، بیان کرد: از ابتدای اسلام تا کنون مساجد به عنوان جایگاهی ویژه در تصمیم گیری های مهم در شرایط حساس به حساب می آمده که با اجتماع مسلمانان در این مکان آسمانی جویای احوال یکدیگر شده و در صورت بروز مشکلات به یاری برادر مسلمان خود می شتابند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه ما انقلاب را از مساجد آغاز کردیم اما متاسفانه با مساجد آن را ادامه ندادیم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از درون مساجد شکل گرفت و در زمان دفاع مقدس مساجد پایگاهی برای اعزام نیروهای داوطلب به جبهه های حق علیه باطل بود و در شرایط کرونایی به وجود آمده هم دیدیم که مردم با جمع آوری کمک های مومنان در محور مساجد به یاری خانواده های آسیب دیده شتافتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مساجد محل جذب و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان می باشد، تصریح کرد: جوانان محور اصلی جامعه و آینده سازان این میهن می باشند و با توجه به وجود حجمه های بسیار به سمت این قشر باید توجه بیشتری به این عزیزان شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت هدایت مساجد به سمت مسجد در تراز اسلامی شدن، تصریح کرد: اگر مساجد ما به سمت مسجد در تراز اسلام سوق داده شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با تشکیل کارگروهی در راستای شناسایی منابع پشتیبانی از مساجد و همچنین تدوین سند مسجد طراز اسلامی و همچنین نقشه راه رسیدن به مسجد تراز اسلامی اهتمام ویژه ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: یکی از مولفه های مهم که در مساجد باید به آن ها توجه شود آئین های سنتی در اجرای مراسمات مذهبی است و مدیریت مساجد باید مردم محور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha