جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حال و هوای حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در روز عید بزرگ غدیر

حوزه/ معاون فرهنگی بنیاد غدیر همدان گفت: برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان با تکیه بر فناوری‌های نوین و تاکید بر اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه غدیر و سیره امیرالمومنین(ع) از جمله اهداف بنیاد غدیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا نامور، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به مهم‌ترین وظایف و اقدامات بنیاد غدیر، اظهارداشت: این بنیاد که در سال ۷۶ توسط مرحوم آیت‌الله خزعلی(ره) تأسیس شد، با تشکیل هیئت‌امنایی، پیگیر اداره امور اجرایی و برگزاری کارها شد.

وی با بیان اینکه بنیاد غدیر با گذشت چندین سال امروز در تمامی استان‌ها دارای نمایندگی رسمی است، مطرح کرد: دفتر مرکزی این بنیاد در تهران واقع شده و در حال حاضر حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی ریاست آن را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام نامور افزود: ریاست نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان‌ها بر عهده امام جمعه هر استان می‌باشد و لذا این مسئولیت در همدان بر عهده حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان می‌باشد.

وی به تشریح دیگر ارکان بنیاد غدیر پرداخت و گفت: در کنار رئیس بنیاد، در هر استان، دبیر اجرایی و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مشغول فعالیت هستند.

وی، با بیان اینکه بنیاد غدیر دارای ۴ هدف اصلی است که برنامه‌ریزی‌های آن نیز در این راستا می‌باشد، عنوان کرد: «برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان با تکیه‌بر فناوری‌های نوین»، «تأکید بر اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه غدیر و سیره امیرالمؤمنین(ع)»، «ایجاد انگیزه میان مدیران و کارکنان ادارات مختلف استان از طریق سیاست‌گذاری» و «برنامه‌ریزی و تلاش در جهت تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین عالمانه غدیر»، از جمله مهم‌ترین اهدافی است که برای بنیاد غدیر مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های محتوایی نیز توسط بنیاد برای دستیابی به اهداف مورد نظر مطرح شده، ابراز داشت: تبیین واقعه غدیر و فلسفه آن، ترویج نهج‌البلاغه و مفاهیم خطبه غدیر و همچنین معرفی سوره‌ها و آیاتی از قرآن که در شان ولایت امیرالمؤمنین(ع) نازل شده، از موضوعاتی است که در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نامور با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی را در خصوص برگزاری جلسات و کلاس‌ها در سراسر کشور ایجاد کرده، یادآور شد: علیرغم مشکلات موجود، اما توانستیم در این مدت، یک دوره کوتاه‌مدت و یک دوره بلندمدت به‌صورت مجازی با محوریت مهندسی غدیر به‌منظور تربیت مربی برگزار کنیم و برگزاری یک نشت سه‌روزه در ایام میلاد امیرالمؤمنین(ع) نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به مباحث غدیر می‌توانند به پیام‌رسان اینستاگرام با شناسه boniad-ghadir-hamedan و پیام‌رسان ایتا به شناسه bonyadghadirhamedan۹۹ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha