پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مقاومت را فرهنگ به هم تنیده در خطه جنوب عنوان کرد و گفت: همچون در تنگستان رئیسعلی دلواری و بعد از آن در انقلاب مردم با همان الگوگیری پای کار آمدند و جانشان را برای سربلندی ایران و اسلام در طبق اخلاص گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، امروز در دیدار با مردم روستای چاهکوتاه با تبریک فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه های رجب، شعبان و رمضان فصل بندگی و معنویت است و شایسته است انسان خود را برای بهره مندی از فضیلت این ماه ها خود را در مسیر وزش و نسیم این معنویات قرار دهد.

امام جمعه چغادک با اشاره به بخش شدن چغادک گفت: برای ما باعث افتخار است که روستای چاهکوتاه بخشی از بخشی چغادک است، روستایی که تاریخ پرافتخار و قدمت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه قدمت روستای چاهکوتاه به دوره صفویه برمی گردد گفت: نزدیک به ۶۰۰ سال تاریخ این روستا است که باید این تاریخ توسط مردم آن استخراج و شکوفا شود و هویت آن احیا گردد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه روستای چاهکوتاه هویت معنوی، دینی و انقلابی دارد ابراز داشت: شهید حسین چاهکوتاهی از قهرمانان این روستا در راه مبارزه با استعمار بریتانیا و در مقابل نیروهای انگلیسی که برای استعمار به ایران و منطقه آمده بودند، مقابل آنها ایستاد.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه اعتقاد به خدا و دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و اینکه انسان باید جلوی تجاوز خارجی ها را بگیرد باعث این مقاومت شد گفت: این باور دینی سبب شد تا قهرمانان ما خود را به خطر بیندازند و مقابل دشمن ایستادگی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مقاومت را فرهنگ به هم تنیده در خطه جنوب عنوان کرد و گفت: همچون در تنگستان رئیسعلی دلواری و بعد از آن در انقلاب مردم با همان الگوگیری پای کار آمدند و جانشان را برای سربلندی ایران و اسلام در طبق اخلاص گذاشتند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه فرهنگ این روستا باید بیشتر شناسایی و معرفی شود گفت: از فرهنگ مقاومت شهید حسین چاهکوتاهی باید بیشتر گفته شود.

وی پیشنهاد برگزاری کنگره شهید حسین چاهکوتاهی را در همین روستا داد و بیان داشت: برگزاری این کنگره می تواند به معرفی بیشتر این شهید به مردم و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان کمک کند؛ همچنین علاوه بر کنگره می توان موزه ای را به نام دلاورانی که در این منطقه بودند ایجاد کرد تا جوانان و نوجوانان بدانند که تاریخ این روستا چه بوده و به آن افتخار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha