پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام والسلمین عالم زاده با بیان این که امروز روحانیت ادامه دهنده انبیاء الهی است، تصریح کرد: تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه باید محور اصلی و مقدم بر تعلیم باشد و مثرترین راه برای تربیت طلبه، استاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، با امام جمعه کرمان، حجت الاسلام علیدادی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والسلمین عالم زاده با بیان این که امروز روحانیت ادامه دهنده انبیاء الهی است، تصریح کرد: تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه باید محور اصلی و مقدم بر تعلیم باشد. .

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تأکید براین که  برای رفع مشکلات طلاب، حوزه نیاز به مشارکت با دیگر افراد دارد، ادامه داد: برای رفع مشکلات تربیتی نیاز به همفکری است.

وی، کارشناسان تربیتی را خط مقدم ارتباط با طلاب جهت رشد و اصلاح امور تربیتی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: اساتید، کارشناسان تربیتی و سایر همکاران در بخش معاونت با توجه به تعامل تنگاتنگ با طلاب، جایگاه الگومحوری در انتقال مفاهیم ارزشی، اخلاقی و منش رفتاری دارند که طی فرآیند زمانی، دستیابی به اهداف تربیتی مجموعه را محقق خواهند کرد.

حوزه انقلابی نیاز به طلبه با بصیرت دارد

امام جمعه کرمان هم در این دیداربا تاکید بر اینکه دفاع از دستاوردهای انقلاب وظیفه ما است، افزود: حوزه انقلابی باید دغدغه اول مسئولان حوزوی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه درکرمان با اشاره به اینکه تزکیه نفس مقدم بر تعلیم است، اظهار داشت: امروز طلبه باید بصیرت انقلابی داشته باشد و مسئولان حوزه سعی کنند در زمنیه مسائل انقلابی برای طلاب برنامه ریزی کنند زیرا طلبه غیر انقلابی نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه مضر است و حوزه غیر انقلابی نمی تواند پرچم دار دین باشد.

وی با بیان این که  حوزه انقلابی نیاز به طلبه با بصیرت دارد، بیان داشت: طلبه امروز باید با درک و بصیرت کامل آینده را ببیند و بداند چگونه عمل کند

حجت الاسلام علیدادی با بیان این که طلاب باید به مسائل روز و نیازهای زمان و پاسخ به شبهات اعتقادی که از سوی مغرضان به ویژه در فضاهای مجازی القاء می شود آشنا گردند، بیان داشت: عالمی که نتواند پاسخگو و حل کننده مشکلات باشد فایده ای ندارد؛ باید طلاب از آسیب های فضای مجازی آگاه باشند و راهکار مقابله را بدانند.

وی با بیان این که طلاب مهارت های خود را در علوم مختلف تقویت کنند، تصریح کرد: مهارت آموزی برای طلاب از دیگر وظایف مسئولان حوزوی شمرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی درس خواندن را از واجبات طلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: نحوه درس خواندن باید در حوزه های علمیه تصحیح شود تا طلاب بتوانند جوابگوی مسائل و شبهات مردم باشند.

امام جمعه کرمان با توجه به این که مدیران حوزه استعداد های طلاب را شناسایی کنند، خاطرنشان کرد: کشف استعداد و پیشرفت کردن در علوم مختلف را مدیران برای طلاب برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    عالی عالی