پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ باید میراث گرانبهایی که آیت الله مصباح یزدی از خودشان بر جای گذاشت را قدر دانسته و با نهایت اخلاص و استمداد از اهل بیت(ع) در پویایی و بالندگی اش کوشش کرده و از آن صیانت و پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیر جدید و اعضای هیئت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات این موسسه در قم برگزار شد، گفت:خداوند را بر این نعمت هم شکر می کنیم که یاوران و دوستانی به ما عنایت فرمود که مورد عنایت خود آیت الله مصباح بودند و هم به عنوان دست پروردگان آیت الله مصباح مورد عنایت رهبری قرار دارند. 

وی افزود: امروز وظیفه ما این است که این راه را بهتر طی کرده و بالندگی اش را بیشتر کنیم؛ با توجه به عشق و علاقه ای که همه عزیزان به آیت الله مصباح داشتند، باید این عشق را افزون کرده و در عمل و در حفظ و بالندگی این مؤسسه کوشا باشیم تا با تلاش خودمان هم قلب رهبر عزیزمان را خوشحال و هم روح آن عالم بزرگ را شاد کنیم، راه ما همان راهی است که آیت الله مصباح یزدی برایمان ترسیم کرده اند و ما باید با قوت آن را ادامه دهیم.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه ما باید شکر لسانی و اعتقادی خود را نسبت به میراث گرانبهایی که در اختیارمان وجود دارد را به جا بیاوریم، خاطرنشان ساخت: باید میراث گرانبهایی که آیت الله مصباح یزدی از خودشان بر جای گذاشت را قدر دانسته و با نهایت اخلاص و استمداد از اهل بیت(ع) در پویایی و بالندگی اش کوشش کرده و از آن صیانت و پاسداری کنیم. 

رئیس جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اهتمام و دغدغه های آیت الله مصباح یزدی نسبت به تعالی و رشد این مؤسسه آموزشی و پژوهشی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی در پیام خودشان به رهبری تأکید کرده بودند که «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که خار بزرگی در چشم دشمنان اسلام و نظام به شمار می رود، پیشرفت های آن رکود و کاهش نیابد و همچنان هر چه بهتر مسیر بالندگی را بپیماید».

وی در پایان گفت:  از نعمت های بزرگ الهی این است که در مؤسسه ای قرار داریم که تحت اشراف رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بوده و سالیان دراز از عنایت و الطاف و راهبری آیت الله مصباح(ره) در این مؤسسه برخوردار بوده ایم و امیدواریم بتوانیم راه آن عالم بزرگ را به خوبی ادامه دهیم.

خاطر نشان می شود: آیت‌الله محمود رجبی که پیش از این قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود، از شاگردان‬ شاخص مرحوم آیت‌الله مصباح‬ یزدی‬ به شمار می‌رود. وی با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیات محمدتقی بهجت، حاج شیخ مرتضی حائری، وحید خراسانی و‬ محمد شاه‌آبادی رفت و سال‌ها از محضر ایشان بهره برد. او‬ همچنین تفسیر موضوعی را از محضر آیت‌الله مصباح یزدی فرا گرفت. بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی وی تهیه متون و منابع درسی در دو رشته «تفسیر و علوم قرآن» و «جامعه‏‬‌شناسی» است.

وی از این رهگذر کتاب‌های متعددی را تألیف کرده که از آن جمله می‌توان از کتاب‌های «روش تفسیر قرآن»، «شناخت قرآن»، «اعجاز قرآن»، «انسان‌شناسی» منطق فهم قرآن، چند درس درباره ایدئولوژی اسلامی‬ و‬ چند درس پیرامون شناخت قرآن یاد کرد. آیت الله رجبی همچنین از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha