شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نجمه نجم

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شرایط امروز جامعه ما می طلبد که مراکز پژوهشی ویژه بانوان طلبه تأسیس شده و به شکل جدی تری از پژوهشگران این عرصه حمایت به عمل آید.

دکتر نجمه نجم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ظرفیت عظیم خواهران طلبه در عرصه تولید علم و انجام فعالیت های پژوهشی اظهار داشت: باید به خواهران پژوهشگر در حوزه های علمیه توجه ویژه ای صورت گیرد و این حمایت ها در مقام عمل مورد عنایت باشد.

وی افزود: واقعیت آن است که اگر برادران طلبه و روحانی، توانمندی خود را نشان دهند، خوشبختانه مراکز و نهادهای مختلف علمی و پژوهشی متعددی وجود دارد که می توانند رزومه خود را به آن ها ارایه داده و در صورت توافق، مشغول به کار شوند اما متأسفانه برای خواهران، چنین امکانی به آن صورت وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: در حال حاضر مراکز و موسسات پژوهشی ویژه خواهران بسیار محدود است و این در حالی است که شرایط و اقتضائات جامعه ما می طلبد که یک سری مراکز ویژه بانوان طلبه تأسیس شود و از ظرفیت خواهران به طور خاص در این مراکز استفاده گردد.

وی یادآور شد: بسیاری از بانوان طلبه پژوهشگر، متأسفانه آن طور که باید و شاید مجالی برای عرضه مهارت ها و توانمندی های علمی و پژوهشی خود ندارند که باید به نظرم برای این موضوع چاره اندیشی کرد و حال آن که اگر مدیریت مناسبی در این باره وجود داشته باشد، شاهد حمایت عملی از پژوهشگران هم در بُعد مادی و هم بُعد معنوی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha