سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد عبادی زاده - امام جمعه بندرعباس

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، بر لزوم ایجاد منابع پایدار برای حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: پاکترین شیوه اقتصادی که حوزه های علمیه را می‌تواند سرپاه نگه دارد وقف برای حوزه علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در آیین تکریم و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان، ضمن قدردانی از مدیر سابق این مرکز، اظهارداشت: مدیر جدید مرکز، جوانی پر انگیز، پر تلاش، مسئولیت پذیر، دلسوز، ولایی و محب رهبری عزیز است.

وی تغییر و تحول در مرکز خدمات را منشاء خیر دانست و با بیان اینکه فقط در زمان آل بویه و صفویه کمک های مختصری به حوزه های علمیه توسط حکومت می شد، بر استقلال مالی حوزه های علمیه تاکید و خاطر نشان کرد: اگر مختصر مساعدت هایی که از سوی نظام هم به حوزه های علمیه میرسد در بخش مرکز خدمات هزینه می شود.

وی افزود: طلابی شیعه و سنی که از کار افتاده هستند یا در حال تحصیل می باشند مرکز خدمات حامی اصلی آنهاست.

امام جمعه بندرعباس گفت: طلاب بدترین شرایط اقتصادی را در حال حاضر دارند؛ مردم طلاب شاغل در ادارات را تنها نبینند! آنها اندک هستند، اما بیشتر طلاب نیاز کمک و حمایت دارند.

وی با بیان واجب بودن ایجاد یک منابع پایداری برای حوزه های علمیه گفت: پاکترین شیوه اقتصادی که حوزه های علمیه را می‌تواند سرپاه نگه دارد وقف برای حوزه علمیه است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: موقوفات حوزه علمیه در هرمزگان در حد کم و ناچیز هست؛ از این رو طلاب استان باید این مسئله را در بین مردم جا بی‌اندازند.

وی مهمترین مشکل طلاب بحث مسکن دانست و افزود: با شرایط اقتصادی امروز طلاب حتی توان اجاره کردن یه خانه را ندارند چه رسد به خرید منزل مسکونی.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات یکساله حجت الاسلام راحلی تقدیر و حجت الاسلام احمد فاضل پور به عنوان مدیر جدید مرکز خدمات حوزه علمیه هرمزگان معارفه شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha