جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب جوان از رسالت‌های اصلی جشنواره علامه حلی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در جمع منتخبان و برگزیدگان جشنواره علامه حلی(ره)، با تاکید بر کابردی کردن پژوهش ها گفت: یکی از دلایل اصلی عدم اثربخشی کافی پژوهش در میان طلاب حوزه‌های علمیه، انتخاب نکردن موضوعات کاربردی و به‌روز توسط طلاب است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پژوهش جایگاهی والا در توسعه و تعمیق مرزهای دانش دارد، اضافه کرد: شناخت مشکلات و مسائل جامعه و عرضه راهکار برای حل آنها از سوی دانش پژوهان حوزه‌های علمیه مسئولیت ارزشمند و بسیار خطیر است. 

وی پویایی، رشد و تقویت نشاط علمی طلاب و رقابت برای تولید آثار فاخر از آثار و برکات جشنواره های علمی برشمرد و ادامه داد: تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب جوان از رسالت‌های اصلی جشنواره علامه حلی(ره) است. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی یکی دیگر از کارکردهای جشنواره علامه حلی(ره) سنجش علمی شرکت‌کنندگان دانست و گفت: از این جشنواره به عنوان ابزار علم‌سنج حوزه علمیه می‌توان بهره جُست و در جهت ارزیابی سطح علمی حقیقی طلاب نیز مورد استفاده قرار داد. 

گفتنی است، در این مراسم، از ۲۴ اثر برگزیده تجلیل شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha