شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت:یک هزار و ۷۶۰ نفر از بانوان علم آموز دینی در شش مرکز حوزه علمیه خواهران استان مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام رضا کاظم لو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک ماه پر فضیلت رجب گفت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری با راهبرد اصلی گسترش و فراگیر کردن آموزش علوم اسلامی و حوزوی امکان تحصیل خواهران متدین و مشتاق  در مدارس علمیه خواهران سراسر کشورفراهم شده است.

حجت الاسلام کاظم لو خاطرنشان کرد: در استان شش مرکز حوزه علمیه خواهران وجود دارد که در حال حاضریک هزارطلبه در حال تحصیل  و ۷۶۰ نفرفارغ التحصیل در این مدارس مشغول تحصیل دروس حوزوی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز آموزشی حوزه خواهران در شهر قزوین فعال است و سه مرکز دیگر نیز در آبیک، تاکستان و بوئین زهرا مشغول فعالیت هستند.

وی، تربیت بانوان عالمه، بصیر و متخلق به اخلاق اسلامی و پرورش متخصصان کارآمد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی را از اهداف تحصیل در حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد:  پنج مرکز حوزوی در مقطع کارشناسی در حال فعالیت است و در یک موسسه آموزش عالی حوزوی نیز در سه رشته تفسیرعلوم قرآنی، فقه و اصول و کلام با گرایش امامت تدریس صورت می گیرد..

وی ادامه داد: حوزه  علمیه خواهران بعد از انقلاب به صورت رسمی تشکیل شد و باید آن را از رویش های پرثمر انقلاب اسلامی برشمرد، به طوری که مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه خواهران را پدیده ای عظیم و مبارک دانسته اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین به آغاز پذیرش  خواهران علاقه مند به دروس حوزوی بیان کرد: زمان پذیرش در حوزه علمیه خواهران استان قزوین از تاریخ ۲۵ بهمن امسال شروع و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

 وی به وجود ۱۱۰ استاد بومی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و  بیان کرد: سطح علمی حوزه خواهران به قدری بالاست که هم اکنون بخش دانش‌آموختگان آن در آموزش و پرورش، موسسات قرآنی، بخش فرهنگی کمیته امداد، شورای حل اختلاف و صدا و سیما مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان در مقطع سیکل تا پایه  هشتم به حوزه علمیه خواهران آبیک وافرادی که مدرک دیپلم دارند به مدارس علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا، ایمانیه تاکستان، فاطمیه  علمیه کوثر قزوین وموسسه آموزش عالی استان مراجعه نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha