سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ولادت جوادالائمه

 حوزه / رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: امام محمدتقی(ع) به عنوان شخصیت ممتازی که در سنین کودکی به امامت رسیدند، بهترین الگو و سرمشق برای جوانان جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، صبح امروز در جمع کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت جوادالائمه (علیه السلام) گفت: به طور کلی امویان و عباسیان از رشد و شکوفایی مکتب اهل بیت(ع) و خاندان امامت می ترسیدند و سعی می کردند تا محبوبیت ائمه(ع) در میان مردم زیاد نشود.

وی خاطرنشان کرد:  شیوه مبارزه امام جواد(ع) با روش فرهنگی، علمی و اخلاقی بود و ایشان می کوشید تا معارف اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج دهد و با کمک و رسیدگی به فقیران و ضعیفان به پرورش فرهنگ کلامی، اخلاقی و اعتقادی در جامعه بپردازد.

رئیس سازمان بسیج طلاب قزوین ادامه داد: امام محمدتقی(ع) الگویی شایسته بخشش و بردباری است؛ ایشان در مناظره های علمی، همگان را متحیر می ساخت و  عالمانه به دفاع از جایگاه امامت می پرداخت.

وی اظهار کرد: امام جواد(ع) از مرتبه بالای دانش و کمالات معنوی و اخلاقی برخوردار بودند و نفوذ معنوی و کلامی آن حضرت سبب شد مأمون نتواند وجود چنین شخصیتی را تحمل کند و در سن ۲۵ سالگی حضرت را به شهادت رساند.

حجت الاسلام مصطفایی با تأکید بر لزوم الگوگیری نسل جوان از امام جواد(ع)، عنوان کرد: امام محمدتقی(ع) به عنوان شخصیت ممتازی که در سنین کودکی به امامت رسیدند، بهترین الگو و سرمشق برای جوانان جامعه اسلامی است؛ امام(ع) این موضوع را اثبات کرد که می‌توان در عین محدویت‌هایی که از سوی دشمنان ایجاد می‌شود بر همه مشکلات فائق آمد و در مسیر رضای الهی گام برداشت.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha