چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد گفت: امام (ره) دردمندانه در منشور روحانیت از متحجرین شکوه نموده و آنان را دشمنان رسول الله(ص) و اسلام شان را نیز آمریکایی معرفی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایشی در سالروز صدور «منشور روحانیت» با حضور حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به همت کانون انقلاب اسلامی، در مدرسه عباسقلی خان مشهد برگزار شد.

حسن رحیم پور ازغدی، در این نشست ضمن تبیین محورهای هفت گانه منشور روحانیت امام راحل(ره) گفت: منشور روحانیت وصیت امام راحل(ره) به حوزه های علمیه پیرامون خطراتی است که آنها را تهدید می کند.

وی با بیان این که منشور روحانیت از بیان یک مرجع تقلید برای اولین بار بود که صادر می شد و از آن زمان تا به امروز همواره جریان هایی تلاش داشتند، این منشور و واژگان زرین آن فراموش شده و به تاریخ سپرده شود، تصریح کرد: هرچند مخاطب این منشور حوزه و روحانیت است، اما بقیه اقشار فرهیخته نیز باید آن را مطالعه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که منشور روحانیت امام راحل(ره) دارای ویژگی های خاص بود و امام(ره) آن را با زبان، قلم و ادبیات ویژه ای به عنوان یک مرجع تقلید برجسته به کار بردند، خاطر نشان کرد: یکی از برجسته ترین ویژگی های این منشور صراحت، صداقت و شفافیت امام(ره) در عین استحکام، دقت و متانت است.

رحیم پور ازغدی با بیان این که امام همواره نسبت به خطر متحجرین در فضای حوزه هشدار داده و بر ضرورت حضور در میدانِ طلاب و روحانیون تاکید می کنند، ابراز کرد: امام (ره) دردمندانه در منشور روحانیت از متحجرین شکوه نموده و آنان را دشمنان رسول الله(ص) و اسلام شان را نیز آمریکایی معرفی می کنند.

رحیم پورازغدی با اشاره به عناد استکبار با خط اصیل اسلام و انقلاب عنوان کرد: امام راحل(ره) در این منشور بر ضرورت حضور و فعالیت در صحنه روحانیت در برابر استکبار تاکید داشته و محوریت سخن ایشان آن است که این روحانیت مبارز و انقلابی در طول تاریخ معاصر، جان خویش را در راه اعتلای اسلام ناب فدا کرده اند؛ همچنین در همین سو، نسبت به جریان استکبار بیاناتی را طرح می کنند که شایسته است تا طلاب و فضلا برای حرکت آینده حوزه‌ها و حضور سرنوشت‌ساز روحانیت در جامعه به بازخوانی دقیق منشور روحانیت بپردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha