پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: کمک‌های مؤمنانه پاسخ به مردمی است که همواره در حمایت از مساجد پای کار بوده‌اند و امروز در زمان بیماری کرونا، شرایط به گونه‌ای است که مساجد برای کمک به آنها محور قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در بازدید از کمک‌های مؤمنانه مسجد شهید دستغیب قزوین، با تبریک میلاد امام جوادالائمه(ع)، به تشریح حدیثی از حضرت پرداخت و گفت:  امام جواد(ع) می‌فرمایند مؤمن به سه خصلت احتیاج دارد: اول، توفیق الهی؛ دوم، واعظ درونی و سوم، پذیرش نصیحت از دیگران.

 وی ادامه داد: مؤمن باید کارهای خود را با رضای الهی وفق دهد، اگر این گونه بود انسان موفق شده است. هر مؤمنی احتیاج دارد که قبل از آنکه دیگران با او صحبت کنند، در درونش واعظی داشته باشد. انسان مؤمن نیاز دارد همواره پذیرای نصیحت دیگران باشد و در مقابل آن موضع نگیرد و این‌ها سه خصلتی است که مؤمن به آن نیاز دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک‌های مؤمنانه به مردم با محوریت مساجد برکات بسیاری به همراه دارد. مسجد می‌باید محور کمک به مردمی باشد که حامی و پشتیبانی ندارند تا در زمان پیری دستشان را بگیرند و امروز در این حرکت یکی از جلوه‌های این معنا را مشاهده می‌کنیم

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: کمک‌های مؤمنانه پاسخ به مردمی است که همواره در حمایت از مساجد پای کار بوده‌اند و امروز در زمان بیماری کرونا، شرایط به گونه‌ای است که مساجد برای کمک به آنها محور قرار گرفته است.

 گفتنی است، ۳۰۰ بسته کمک معیشتی با همت هیئت امنای مسجد دستغیب قزوین تهیه و بین نیازمندان محله توزیع خواهد شد.

کمکهای مومنانه پاسخ به مردمی است که در حمایت از مساجد پای کار بوده اند

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha