جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عقب نشینی آمریکا از مواضع ضدایرانی دولت ترامپ بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹بهمن نشان داد که راهبرد مقاومت و وحدت کلمه، دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با جمعی از خانواده شهدا و روحانیون بخش لیلان شهرستان ملکان با بیان اینکه طبق آیات قرآنی و روایات دینی به مؤمنین وعده داده شده است که اگر شما به خدا کمک کنید، خدا نیز به شما کمک خواهد کرد، گفت: منظور از کمک ما به خداوند، کمک به حفظ و احیاء دین و شعائر خدای متعال است. 

امام جمعه تبریز افزود: انسان از طرق مختلف می تواند به دین خدا کمک کند که یکی از این راه ها بهره مندی از زبان و لسان است که امر به معروف و نهی از منکر هم مهم ترین مثال بارز در این زمینه است. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: امام راحل در دوران نهضت توپ و تفنگ در اختیار نداشت، بلکه با اتکا به همین عنصر لسان و با بیان و نطق های خود جمعیتی عظیم را همراه کرد که تمام ابرقدرت های جهان در مقابلش زانو زدند. 

وی، کمک جانی را دومین راه کمک مؤمنان به خدا و دین خدا دانست و اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون و به خصوص در طول دوران دفاع مقدس بسیاری از مؤمنین با فدا کردن جان خود در راه دین به ماندگاری و زنده شدن آن کمک کردند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سومین راه کمک به دین خدا را کمک مالی به همنوعان دانست و گفت: عده ای هم هستند که همواره از مال و ثروت حلال خود برای دین خدا مایه گذاشته اند که کار این عده بس مهم و حیاتی است و در زمان جنگ تحمیلی، جبهه ها را کمک های مردمی از طریق مساجد پشتیبانی می کردند و چه بسا اگر این حمایت های مادی و مالی نبود، رزمندگان و انقلاب به مشکل جدی برخورد می کرد. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر هم مصداق این جهاد مالی را در شرایط کرونایی مشاهده می کنیم، اظهار داشت: این شرایط همان جایی است که اگر خیرین و کمک های مردمی نبود، بسیاری از خانواده های آسیب پذیر در تنگنای شدید مالی و معیشتی قرار می گرفتند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، تحریم ها و بی تدبیری برخی از مسئولان اقتصادی را عامل این مشکلات دانست و گفت: عقب نشینی آمریکا از مواضع ضدایرانی دولت ترامپ بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان در ۲۹بهمن نشان داد که راهبرد مقاومت و وحدت کلمه، دشمنان را ناکام خواهد گذاشت. 

وی خاطرنشان کرد: دولت بایدن، تصمیمات دولت قبلی آمریکا را برای فعال کردن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم، لغو کرده است، البته دیگر حرف‌های سران دولت آمریکا را در خصوص برجام را قبول نمی‌کنیم، چون از این به بعد اقدام در برابر اقدام خواهد بود، اگر تحریم‌ها را بردارند ما هم اقداماتی خواهیم کرد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha