جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب پرفروش، داستان مسلمانان فراموش شده اروپا را روایت می کند

حوزه/ کتاب یک نویسنده مسلمان با نام «مناره‌ها در کوه‌ها» ، تصویری از اروپای مسلمان را به خوانندگان نشان می‌دهد، و این تصور را که مسلمانان به اروپا تعلق ندارند از بین می‌برد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، طارق حسین، نویسنده، روزنامه‌نگار و مجری برنامه سفر مسلمان بریتانیا، کتاب جدید خود را با عنوان «مناره‌ها در کوه‌ها» اعلام کرده است، و خوانندگان را به سفری به قلب اروپای مسلمان می‌برد.

حسین با پیگیری ریشه‌های جمعیت مسلمان بومی اروپا که کمتر شناخته شده است، به همراه همسر و دختران جوان خود در اطراف بالکان غربی به راه افتاد و مناطقی از اروپای شرقی را که بیش از نیمی از هزاره ها اسلام مکان ها و مردم آن را شکل داده است، کشف کرده است

وی در سفر خود از صربستان، آلبانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، بوسنی و کوزوو دیدار کرد، با محلی‌ها ملاقات کرد و ریشه‌های جمعیت مسلمانان را که قرن‌ها پیش به وجود آمده را مورد کاوش قرار داد.

حسین به خبرنگاران گفت: من می‌خواستم این ایده را نشان دهم که اروپا دارای میراث بومی مسلمان است.

حسین گفت: دانش رایج و پذیرفته شده این است که اروپا یم سرزنیت یهودی-مسیحی با عناصر بت‌پرست است. این یک مغالطه است و اسلام از همان قرن اول اسلام در اروپا بوده است.

وی گفت که مسلمانان بومی در بالکان با برچسب گذاری در اروپای شرقی نگه داشته شده‌اند و بنابراین از جریان اصلی پذیرفته شده اروپا خارج شده اند.

حسین خاطرنشان کرد: من به عنوان یک مسلمان بریتانیایی، مجبور شده‌ام به شیوه‌های غیرمستقیم و گاهی صریح به فرصت‌طلبان سیاسی گوش دهم که می‌گویند مسلمانان بخشی از فضای اروپا نیستند و حمله مداوم به پناهندگان مسلمان وجود دارد. این بی‌معنی است و از قرن هفتم مسلمانان در اروپا وجود داشته اند.

کتاب وی این افسانه را از بین می برد که قاره اروپا از جمعیت مسلمانان بومی برخوردار نیست. به گفته این نویسنده، کتاب «مناره‌ها در کوه‌ها» در ۲۱ ژوئن منتشر خواهد شد. درحالی که تنها در مرحله پیش فروش ، این کتاب به کتاب پرفروش سفر در آمازون تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha