جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش زن و معنویت/همدان-کبودراهنگ

حوزه/ کارشناس دینی در همایش «زن و معنویت در سیره فاطمی» گفت: خانواده اساس و بنای جامعه است و آرامش حاکم برخانواده، برجامعه نیز تزریق می شود و به همین علت باید در حفظ و تحکیم بنیان خانواده کوشا بود و از تشویش در خانواده که نتیجه خودمحوری است، جلوگیری نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، خانم عذرا علوی، در همایش «زن و معنویت در سیره فاطمی» با محوریت سازگاری همسران در خانواده که توسط مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) کبودراهنگ در سالن سینما فرهنگ این شهرستان برگزار شد، گفت:  خانواده اساس و بنای جامعه است و آرامش حاکم برخانواده، برجامعه نیز تزریق می شود و به همین علت باید در حفظ و تحکیم بنیان خانواده کوشا بود و از تشویش در خانواده که نتیجه خودمحوری است، جلوگیری نمود.

وی در ادامه افزود: که اگر امروزه شاهد نابسامانی خانواده هاو عدم آرامش روحی ایشان هستیم،علت آن این است که زوجیت واقعی اتفاق نیفتاده و برای داشتن خانواده واقعی نیاز به سه گام می باشد؛ ۱-ابتدا باید نگرش ما به خانواده و ازدواج عوض شود،انسانی که خود محور است و نگرشی فردی نیز به موضوعات زندگی دارد، این شخص نمی تواند درکنار فردی که نیازبه ایثارو فداکاری دارد قرار گیرد. ۲-گرایش ها ورغبت ها در زندگی اصلاح شود که این امر نیازمند مشخص کردن هدف در زندگی است تا در راستای رسیدن به هدف و مواجه شدن با پستی و بلندی های مسیرزندگی رشد و تعالی صورت گیرد. ۳-اصلاح رفتار در راستای ایجاد تعاملات مناسب

پژوهشگر دینی با تاکید بر لزوم توجه به ارزش های واقعی و الهی در زندگی تصریح کرد:زوجین در زندگی باید عواملی که باعث سست شدن روابط می شود را شناسایی و در صدد اصلاح آنها برآیند و نگاه توحیدی به زندگی داشته باشند و طبق آن گام به گام نوع نگرش خود به زندگی راتغییر دهند که بالتبع تغییر رفتار نیزصورت میگیرد و در نهایت شاهد تحولی عظیم در روابط خواهند بود.

وی در پایان به اهمیت سازگاری بین زوجین تاکید کرد و گفت:سازگاری به معنای نشان دادن انعطاف در مقابل ضعف و ناهنجاری های شخصی است که میخواهیم کمترین مشکل رابا او داشته باشیم، بنابراین باید جنبه مثبت را دید که موجب صلح و آرامش در زندگی می شود نه به معنای ضعیف بودن زوجین.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha