شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید کمیل باقرزاده

حوزه/ در کنار همه‌ برجستگی‌ها، انیس بی‌ادعا بود و متواضع. بارها با یک تماس و یا گاهی فقط با یک پیام، در منزلش در تهران یا بیروت با روی باز و بدون تکلف پذیرای ما شد و برای ما وقت گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت درگذشت انیس نقاش از مبارزان و فعالان جبهه مقاومت، حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده با انتشار تصویری از آن مرحوم در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

ممکن بود ساعت‌ها با او بنشینی و به او گوش فرا دهی بدون آنکه گذر زمان را حس کنی و خسته شوی؛ چون او واقعاً انیس و مونس بود.
تحلیل‌های نابش را با چنان حرارت و احساسی به کام جانت می‌نوشاند که طعم تحلیل‌های دیگران به سختی می‌توانست ذائقه‌ات را راضی کند.

کل‌نگری و نگاه راهبردی و جهان‌اندیشانه‌اش افق دیدت را آنقدر وسعت می‌بخشید و آن‌چنان تو را در برابر مسؤولیت‌های بزرگ امت اسلامی قرار می‌داد که دعواهای پیش‌پا افتاده‌ی داخلی در مقابل چشمانت رنگ می‌باخت.

آزاداندیشی و شجاعت در فهم و جسارت در بیان، در کنار لحظه‌شناسی و اصلی و فرعی کردن مسائل و درک صحیح از پیچیدگی‌های شرایط زمانه، تحلیل‌های او را به کلاس درس تبیین و روش تحلیل سیاسی تبدیل می‌کرد و به جای ماهی دادن، ماهی گرفتن را می‌آموخت.

فهم دقیق از نقشه‌های دشمن و ارائه راهکارهای ابتکاری برای نقش بر آب کردن آن، و فراموش نکردن مسأله‌ فلسطین به عنوان قضیه‌ مرکزی جهان اسلام، انیس را به کانون تماس همه‌ رسانه‌ها و رسانه‌ای‌های جبهه‌ی مقاومت تبدیل کرده بود.

در کنار همه‌ این برجستگی‌ها، انیس بی‌ادعا بود و متواضع. بارها با یک تماس و یا گاهی فقط با یک پیام، در منزلش در تهران یا بیروت با روی باز و بدون تکلف پذیرای ما شد و برای ما وقت گذاشت.

رحمت و غفران الهی بر مجاهد مقاوم خستگی‌ناپذیر امت اسلامی، مرحوم أنیس النقاش...

ملاحظه: همه‌ تصاویر مربوط به دوران پیش از کروناست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha