سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین عمامه گذاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: هر چه قدر مراسم تلبس و عمامه گذاری را باشکوه تر برگزار کنیم بر مقام دین و علم ارج نهاده ایم، لباس روحانیت مختص لباس علم و دین نیست، بلکه نماد مقرون بودن علم و دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب منصوریه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی پس از اینکه به مقطعی از پیشرفت علمی می رسند مزین به لباس مقدس روحانیت می شوند، اظهار کرد: تبلیغ علوم دینی و معارف اسلامی از جمله رسالت های مهم است که طلاب پس از تبلس به آن می پردازند.

وی در ادامه اضافه کرد: هر چه قدر مراسم تلبس و عمامه گذاری را باشکوه تر برگزار کنیم بر مقام دین و علم ارج نهاده ایم، لباس روحانیت مختص لباس علم و دین نیست، بلکه نماد مقرون بودن علم و دین است.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: جامعه امروز ما برای ارتقاع فرهنگی خود نیاز دارد که عنصر علم و دین و توحید را در کنار یکدیگر ارتقاع دهد تا به جایگاه تمدنی خود برسیم.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه در مناسبت های مختلف آیین عمامه گذاری برگزار می شود، به همین دلیل تعداد نفراتی که معمم شدند در پایان سال مشخص می شود اما به طور میانگین در سال حدود ۷۰ نفر به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha