جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: شایسته است که اساتید حوزوی با عملکرد متعهدانه خود، طلابی را راهی جامعه اسلامی نمایند که نه تنها در بُعد علمی سرآمد باشند، بلکه در مسئله تهذیب برای خود یک نماد کامل روحانی باشند.

حجت الاسلام سجاد کاوه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: جدای از مسایل آموزشی و پژوهشی در مدارس و حوزه های علمیه باید به بحث تهذیب نفس نیز با نگاهی تخصصی نگریسته شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: بی شک شاید یک طالب علم بتواند در مباحث آموزشی رشد و تعالی داشته باشد، ولی اگر این رشد تنها به رشد کمی خلاصه شود و در آن خبری از تهذیب و تقوا نباشد، ارزش آن علم بسیار نخواهد بود زیرا تعهدی در کنار آن قرار ندارد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: بنابراین همواره تاکید اساتید حوزوی این است که مسئله تهذیب نفس برای طلاب به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته شود نه یک سفارش سطحی و زودگذر.

حجت الاسلام کاوه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جدای از بحث ضرورت مقوله تهذیب در مدارس علمیه، همواره تهذیب و تقوا یکی از صفات هر انسانی از هر دین و مذهبی است و نباید به اشتباه آن را تنها به دین مبین اسلام خلاصه کرد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء سنندج گفت: بنابراین شایسته است که اساتید حوزوی با عملکرد متعهدانه خود، طلابی را راهی جامعه اسلامی نمایند که نه تنها در بُعد علمی سرآمد باشند، بلکه در مسئله تهذیب برای خود یک نماد کامل روحانی باشند.

حجت الاسلام کاوه خاطرنشان ساخت: تهذیب به نوعی نیروی معنوی برای طلاب در حوزه های علمیه است و این نیرو نقش مهمی در جذب معنویات و دفع محرمات دارد، لذا اساتید حوزوی موضوع تهذیب را یکی از اولویت های تدریس قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha