جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر عامل جمعیت تعاون کشور

حوزه/ مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور، ترویج فرهنگ تک فرزندی را از تبلیغات اساسی دشمنان برشمرد و گفت: این نگاه تنگ‌نظرانه حاصل دیدگاه مادی و غفلت‌زده و نوعی غفلت و بی‌توجهی به خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، در پیامی صوتی به بانوان طلبه دارای ۴ فرزند استان گلستان بیان کرد: ازدواج یکی از نشانه‌های رحمت الهی است و خداوند در این باره می‌فرمایند: «از جنس خودتان برای شما همسرانی قرار داده که مایه آرامش شما در زندگی هستند».

وی با اشاره به مسأله کاهش جمعیت و نگرانی از تداوم این اتفاق در جامعه تصریح کرد: کسانی که به سن ازدواج می‌رسند نباید امکانات مادی، مانعی برای امر مقدس ازدواج باشد؛ چراکه خداوند روزی‌رسان است.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور، با بیان اینکه فضل خدا در زندگی نباید به معنای ایجاد تنبلی و سستی معنا شود، افزود: هر فردی باید وظیفه خود را انجام دهد و برای رفع کمبودهای زندگی تلاش کند، این مسئله نباید به مانعی بر سر ازدواج جوانان تبدیل شود.

حجت الاسلام یوسفی، ترویج فرهنگ تک فرزندی را از تبلیغات اساسی دشمنان برشمرد و گفت: این نگاه تنگ‌نظرانه حاصل دیدگاه مادی و غفلت‌زده و نوعی غفلت و بی‌توجهی به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال روزی انسان‌ها را عطا کرده، گفت: روزی انسان‌ها به دست خودشان نیست! بلکه آنان یکی از علل و اسباب الهی هستند.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور، با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در راستای نزول برکات الهی ابراز کرد: برکات در اختیار خدای متعال است و خدا باید نازل کند که اعتقاد و تقوای افراد در این امر تاثیرگذار است و اگر فردی به این مسأله اعتقاد راسخ داشته باشد، برکات زمین و آسمان بر او نازل می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه رزق انسان‌ها با حساب و کتاب بشری مناسبت ندارد، ادامه داد: ازدواج یکی از علل و اسباب در روزی انسان است، همان طوری که امام علی(ع) فرمودند؛ «هر زمان افراد خانواده انسان بیشتر شوند روزی آنها فزون‌تر خواهد شد». 

وی، همچنین به مصادیق ولایتمداری اشاره کرد و برپایی مراسمات ولادت و شهادت اهل بیت(ع) را از مصادیق محبت به آن بزرگواران برشمرد و افزود: پیشرفت کشور مرهون عمل به فرامین ولایت است و تا زمانی که این شیوه ادامه داشته باشد راه تعالی هموار است.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در زمان جنگ و در برهه‌های مختلف را از مصادیق ولایتمداری برشمرد و گفت: ولایتمداری زحمت و هزینه دارد که گاهی باید سرمایه‌گذاری کرده و برای آن از آبروی خود گذاشت.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه فرزندآوری کاری دشوار است، اذعان کرد: امروزه یکی از مصادیق ولایتمداری و اظهار محبت به اهل بیت فرزندآوری است، اژده‌هایی در منطقه به دنبال از بین بردن محبین مکتب حضرت فاطمه(س) است.

وی با اشاره به پیاده روی میلیون‌ها نفر از شیعیان و مسلمانان در اربعین، بر افزایش نسل شیعیان تاکید کرد و افزود: سردار سلیمانی نیز چهل سال در بیابان‌ها و کوه‌ها به منظور مقابله و مبارزه با داعش و القاعده و طالبان مبارزه کرد تا آنها نتوانند راه‌های انحرافی را به جای راه زلال مکتب امیرالمومنین(ع) در دنیا عرضه کنند.

مدیر عامل جمعیت تعاون اسلامی کشور، با بیان اینکه شکاف بین نسلی و عدم توازن جمعیت زنگ خطری برای کشور است، تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای فعلی در کشور ترویج فرهنگ افزایش جمعیت است.

حجت الاسلام یوسفی، در پایان نقش رسانه‌ها و طلاب را در این زمینه مهم خواند و گفت: در هر موقعیت و زمانی، باید برای تقویت مکتب علوی و توفیق تربیت نسل فاطمی تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha