شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/مراسم کلنگ زنی موسسه نهج البلاغه استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام بیگی گفت: حدود ۴۰۰ موضوع برای پایان نامه های دانشجویی مقطع دکترا و سطح ۳ و۴ حوزه علمیه با محوریت نهج البلاغه احصاء شده است که به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی، پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بزرگترین موقوفه نهج البلاغه استان اصفهان اظهار کرد: موسسه نهج البلاغه به عنوان یک موسسه علمی در سطح کشور مطرح است و امید بوده که این موسسه بتواند به امر نشر معارف علوی و اهل بیت در سطوح مختلف جامعه بپردازد.

وی با اشاره به تشنگی بسیار زیادی که در جامعه ایرانی و جهانی نسبت به کسب معارف اهل بیت و علوی وجود دارد، اگر این تشنگی به طرز صحیح رفع نشود، جایگزین های متعددی جای نهج‌البلاغه را خواهد گرفت.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به ارزش های والای نهج البلاغه از کلام بزرگان دینی چون رهبر معظم انقلاب و آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: امروز برای غربت و مظلومیت کلام امیر المومنین باید گریست.

وی ادامه داد: ما امروز محتاج سیره اقتصادی کلام امیر المومنین هستیم، بایدها و نبایدهای حکومت اسلامی، رفتار حاکمیتی و..هزاران معارف از نهج البلاغه امیر المومنین قابل برداشت است.

مدیر موسسه نهج البلاغه استان اصفهان تصریح کرد: معارف و حلاوت کلام و معارف علوی باید به مردم چشانده شود، براستی جایگاه نهج البلاغه در حوزه های علمیه چگونه است، آیا ما درصدد اجرایی کردن مطالبات عالمان دینی در زمینه نهج البلاغه در حوزه های علمیه و بین طلاب هستیم، امید است نهج البلاغه درس اصلی حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: حدود ۴۰۰ موضوع برای پایان نامه های دانشجویی مقطع دکترا و سطح ۳ و۴ حوزه علمیه با محوریت نهج البلاغه احصاء شده است که به زودی منتشر می شود.

حجت الاسلام بیگی در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های  نهج البلاغه برای مسئولان کانون های فرهنگی و قضات ۵ استان به میزبانی موسسه نهج البلاغه اصفهان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرزام ابوفاضلی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    این پایان نامه ها مشکلی از جامعه امروز ما رو هم حل کردن ؟!؟!؟!