شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامه حلی

حوزه/ دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره حلی باعث شد که طلاب استان‌های کمتر برخورداری همچون چهارمحال و بختیاری خودشان را پیدا کنند و نشان بدهند اگرچه از نظر امکاناتی از دیگر حوزه‌های کشور محروم هستند اما از نظر بنیه علمی قوی هستند و می‌توانند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام حمید نادری، دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) چهارمحال و بختیاری، در آئین اختتامیه جشنواره بابیان این‌که کرونا مظلومیت و مهجوریت منابع غنی دینی را بر همه ما آشکار کرد، گفت: تا قبل از کرونا توجهی به کتاب صحیفه سجادیه نمی‌شد اما با آمدن کرونا و تنها با سفارش رهبر انقلاب بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه ما متوجه شدیم که واقعاً گنج ارزشمند صحیفه سجادیه وجود دارد که از آن غافل بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: حقیقتاً حوزه‌های علمیه و طلاب نسبت به این کم‌لطفی و بی‌مهری که به منابع غنی دینی همچون صحیفه سجادیه می‌شود مسئول هستند چراکه اگر رهبر انقلاب هم به این کتاب ارزشمند اشاره نمی‌کردند بعید بود هیچ‌یک از طلاب و مراکز حوزوی مردم را به این مهم توجه می‌دادند، لذا کرونا تلنگری بود که با دغدغه بیشتری از منابع دینی خودمان پاسداری کنیم.

نادری، معرفی این گنج‌های عظیم دینی را یکی از اهداف و دستاوردهای جشنواره حلی خواند و گفت: پژوهشگران باید فصاحت، بلاغت، نکات اخلاقی و روانشناسی و کاربردی و مورد نیاز جامعه را از این منابع عظیم استخراج کنند و در اختیار افکار عمومی و صاحبان منبر و تریبون قرار بدهند که برای مردم بیان کنند.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار و برکات این جشنواره، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه ما امروز کاملاً با شیوه‌های مقاله‌نویسی و پژوهش آشنا هستند، درحالی‌که ده سال گذشته هیچ آشنایی با این امر نداشتند و اگر مقاله‌ای می‌نوشتند بیشتر شبیه وصیت‌نامه بود که این از برکت برگزاری جشنواره حلی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی باعث شد که طلاب استان‌های کمتر برخورداری همچون چهارمحال و بختیاری خودشان را پیدا کنند و نشان بدهند اگرچه از نظر  امکاناتی از دیگر حوزه‌های کشور محروم هستند اما از نظر بنیه علمی قوی هستند و می‌توانند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

نادری، زنده کردن روحیه خودباوری و تلاش در طلاب را بزرگ‌ترین اثر جشنواره حلی دانست و گفت: جشنواره حلی به ما نشان داد که از این استان می‌توان چنان آثار و تولیدات مفید  علمی را ارائه داد که استان‌های با آن همه عِده و عُده نتوانند انجام بدهند.

دبیر چهارمین جشنواره علامه حلی(ره) استان بابیان این‌که جشنواره حلی در طول این سال‌ها به پویایی و بالندگی بالایی رسیده است، گفت: امسال از مسئله کمیت عبور کردیم و به شکل ویژه بر کمی شدن آثار تأکید داشتیم و مقالات قوی را در جشنواره راه دادیم.

وی از چاپ سالنامه جشنواره علامه حلی که شامل آثار برتر برگزیدگان این جشنواره در استان است، خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha