جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم - امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: حمایت ها و بیانیه هایی که از سوی مقام معظم رهبری، برخی مراجع معظم تقلید و آیت الله اعرافی صادر شد، موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئله قره باغ را به خوبی روشن ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین  قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: از همان روزهای جنگ اول قره باغ جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیم این انقلاب پیام روشنی را در کنگره عظیم حج خطاب به مسلمانان فرمودند، در حوادث امروزی در جهان وقایع مهم و قابل توجهی وجود دارد.

وی افزود: ایشان گفتند یکی از این وقایع مهم جنگی است که در ناحیه قفقاز به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی،‌خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طی بیاناتی که در سال ۱۳۷۲ در جمع مردم تبریز داشتند فرمودند، دولت ارمنستان به مردم قره باغ ظلم می کند و ما این حرکات را که ارامنه با حمایت دولت انجام می دهند محکوم می نماییم.

وی گفت: البته ایشان فرمودند که این ظلم ها ارتباطی با ارامنه داخل ایران ندارد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: پنج اصل در بیانات مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع امسال تداوم بیانات ایشان در مواضع گذشته بوده است.

وی افزود: ایشان در جلسه با کارگزاران حج، مواضع خود را تکرار فرمودند و از کشتار مسلمانان در قره باغ و کشمیر از مصادیق ظلم در حق مسلمانان یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بیان داشت: گفتمان ۱۷ ربیع عمری هم اندازه انقلاب اسلامی دارد و رهبر انقلاب ۳۰ سال است که این بیانات را داشته اند.

وی گفت: حمایت ها و بیانیه هایی که از سوی مقام معظم رهبری، برخی مراجع معظم تقلید و آیت الله اعرافی صادر شد، موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئله قره باغ را به خوبی روشن ساخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha