جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران

حوزه/ بنیاد حسین اف گفت: مردم آذربایجان و قره باغ کمک های ایران را چه در جنگ اول و چه در جنگ دوم فراموش نکرده و نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر بنیاد حسین اف در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین  قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد،گفت:مردم آذربایجان و قره باغ کمک های ایران را چه در جنگ اول و چه در جنگ دوم فراموش نکرده و نخواهند کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در اراضی اشغالی قره باغ از طریق کمیته امداد به مردمی که از سرزمین خود بیرون رانده شده بودند کمک نمود.

وی گفت: در جنگ اول قره باغ آذربایجانی ها با کمک کشورهای دوست و برادر جنگیده اند، اما ما در آن زمان رهبری که بتواند آینده را برای ما ترسیم نماید نداشتیم.

حسین اف، افزود: با روی کار آمدن مرحوم حیدر علی اف و تأکید وی بر ایجاد و حفظ رابطه با کشورهای همسایه، ارتباطات ما با کشور ایران تقویت شد و تا امروز نیز ادامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع سرزمین اشغالی قره باغ، ۱۰۰۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده است و ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از آن در دست مسلمانان و ارامنه به طور مشترک باقی مانده است.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، گفت: هدف جمهوری آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه از بیانیه صلح، دادن پیام صلح و آرامش به کشورهای منطقه بود.

وی تصریح کرد: در روزهای اول نمایندگان مقام معظم رهبری در استان های شمالی کشور بیانیه مشترکی را صادر کردند که برای مردم آذربایجان بسیار خوشحال کننده بود.

حسین اف افزود: از سوی مدیریت حوزه های علمیه و همین طور مراجع معظم تقلید بیانیه هایی صادر شد که برای مردم آذربایجان در بحبوحه جنگ ارزش معنوی بالایی داشتند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران بیان داشت: مقام معظم رهبری در روز ۱۷ ربیع، پیام شیرینی را به مردم آذربایجان دادند و این پیام در مطبوعات آذربایجان چاپ و پخش شد.

وی گفت: سفر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران که به جمهوری آذربایجان آمدند و حامل پیام های تبریک به ملت ما بودند برای ما ارزشمند بود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار کرد: در طی این جنگ شهر فضولی که تا قبل از آن ۴۴۰۰۰ نفر ساکن داشت، با خاک یکسان شد به گونه ای که سربازان آذربایجان پس از پیروزی یک ساختمان را نیافتند تا پرچم این کشور را روی آن نصب کنند.

وی عنوان داشت:همکاری هایی در زمینه بازسازی و عمران منطقه قره باغ، بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha